Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S327DİNLER TARİHİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
2İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.
3Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar.
4Dinleri değişik açılardan sınıflandırır.
5Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlâkî prensiplerini özümser.
6Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir.
7Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir.
8Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz edebilir.
9Dinlerde ortaya çıkan geleneksel ve modern yapıları, yeni eğilimleri yorumlayabilir.
10Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dinler Tarihine Giriş İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm Şintoizm, Geleneksel Türk Dini Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm Hinduizm, Caynizm, Sihizm Budizm Yahudilik: Tarihçe Yahudilik: İnanç ve İbadet Yahudilik: Mezhepler Hıristiyanlık: Tarihçe Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet Hıristiyanlık: Mezhepler İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinler Tarihine Giriş
2İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm
3Şintoizm, Geleneksel Türk Dini
4Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm
5Hinduizm, Caynizm, Sihizm
6Budizm
7Yahudilik: Tarihçe
8Yahudilik: İnanç ve İbadet
9Ara Sınav
10Yahudilik: Mezhepler
11Hıristiyanlık: Tarihçe
12Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet
13Hıristiyanlık: Mezhepler
14İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an
15İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk
16Final Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009; Diğer Kaynaklar: Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002; Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007. Kur'an-ı Kerim. Kitab-ı Mukaddes. Ezra Pound, Konfüçyüs (çev. Ahmet Yücel) Lao Tse, Tao Te Ching: Yol ve Erdem Kitabı (çev. Ömer Tulgan) Bhagavat Gita: Hinduların Kutsal Kitabı (çev. Korhan Kaya). Buddhistlerin Kutsal Kitapları (çev. Korhan Kaya)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
Bütünleme Sınavı00
Derse Katılım00
Bireysel Çalışma00
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11515
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma16232
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3     5      
ÖÇ4        4   
ÖÇ5        5   
ÖÇ6        3   
ÖÇ7        4   
ÖÇ8    5       
ÖÇ9            
ÖÇ10    4       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr