Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S327 | DİNLER TARİHİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar. | 2 | İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir. | 3 | Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar. | 4 | Dinleri değişik açılardan sınıflandırır. | 5 | Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlâkî prensiplerini özümser. | 6 | Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir. | 7 | Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir. | 8 | Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz edebilir. | 9 | Dinlerde ortaya çıkan geleneksel ve modern yapıları, yeni eğilimleri yorumlayabilir. | 10 | Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dinler Tarihine Giriş
İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm
Şintoizm, Geleneksel Türk Dini
Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm
Hinduizm, Caynizm, Sihizm
Budizm
Yahudilik: Tarihçe
Yahudilik: İnanç ve İbadet
Yahudilik: Mezhepler
Hıristiyanlık: Tarihçe
Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet
Hıristiyanlık: Mezhepler
İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an
İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dinler Tarihine Giriş | | | 2 | İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm | | | 3 | Şintoizm, Geleneksel Türk Dini | | | 4 | Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm | | | 5 | Hinduizm, Caynizm, Sihizm | | | 6 | Budizm | | | 7 | Yahudilik: Tarihçe | | | 8 | Yahudilik: İnanç ve İbadet | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Yahudilik: Mezhepler | | | 11 | Hıristiyanlık: Tarihçe | | | 12 | Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet | | | 13 | Hıristiyanlık: Mezhepler | | | 14 | İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an | | | 15 | İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk | | | 16 | Final Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009;
Diğer Kaynaklar:
Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002;
Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007.
Kur'an-ı Kerim.
Kitab-ı Mukaddes.
Ezra Pound, Konfüçyüs (çev. Ahmet Yücel)
Lao Tse, Tao Te Ching: Yol ve Erdem Kitabı (çev. Ömer Tulgan)
Bhagavat Gita: Hinduların Kutsal Kitabı (çev. Korhan Kaya).
Buddhistlerin Kutsal Kitapları (çev. Korhan Kaya)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | Bütünleme Sınavı | 0 | 0 | Derse Katılım | 0 | 0 | Bireysel Çalışma | 0 | 0 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | 4 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | 4 | | | | ÖÇ8 | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | 4 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |