|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S331 | KUR'AN VE MODERN BİLİMLER | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin İslam Dini’nin bir medeniyet formu içerisinde bilim üretebildiğini, ürettiği bilimin inanç ve değer dinamiklerini, bilimde vardığı zirve seviyelerde bugünün bilim ve teknolojisini nasıl etkilediğini kavramasını sağlayabilmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İslam’da bilim tarihinin dinamiklerini anlayabilme | 2 | Bilimin bir hayat görüşü ve ideali içerisinde gelişebildiğini kavrayabilme | 3 | İslam’da bilimin gelişmesine katkıda bulunan bilim adamlarını tanıyabilme | 4 | İslam bilim adamlarının geliştirdikleri teoriler ve aletler hakkında bilgi edinebilme | 5 | Bilimsel bakışın sadece sayısal değil aslında kozmolojik düzlemde ontolojik bir temel üzerinde gelişmesi gereğini kavrayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi
İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri
İslam bilimini üreten eğitim sisteminin temelleri ve eğitim kurumları
İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi)
İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu’l-Heysem, el-Biruni)
İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi)
İslam’da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi
İslam’da Fizik ve tarihi
İslam’da Matematik ve tarihi
İslam’da Astronomi ve Tıp tarihi
İslam’da insan bilimleri
İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi
Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi
S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı’nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi | | | 2 | İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri | | | 3 | İslam bilimini üreten eğitim sisteminin temelleri ve eğitim kurumları | | | 4 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi) | | | 5 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu’l-Heysem, el-Biruni) | | | 6 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi) | | | 7 | İslam’da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi | | | 8 | İslam’da Fizik ve tarihi | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | İslam’da Matematik ve tarihi | | | 11 | İslam’da Astronomi ve Tıp tarihi | | | 12 | İslam’da insan bilimleri | | | 13 | İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi | | | 14 | Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi | | | 15 | S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı’nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Seyyid Hüseyin Nasr, İslam’da Bilim ve Medeniyet, İstanbul 2011.
Seyyid Hüseyin Nasr, İslam ve İlim, İstanbul 2011.
Fuad Sezgin, İslam’da Bilim ve Teknik I-V, İstanbul 2008.
Osman Bakar, Gelenek ve Bilim (İslam’da Bilim Tarihi ve Felsefesi Üzerine), İstanbul 2003.
Mehmet Bayraktar, İslam’da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Ankara 1989.
Ahmet Turan Yüksel, İslam’da Bilim Tarihi, Konya 2007.
Mustafa Armağan, İslam Bilimi Tartışmaları, İstanbul 1990.
Dünyaya Doğan Güneş (Fuad Sezgin’in anlatım ve yeniden hazırladığı aletlerle belgesel filimler), Ankara 2008, TRT.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | Derse Katılım | 0 | 0 | Bireysel Çalışma | 0 | 0 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ2 | | | | | | 4 | | | 3 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 2 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | 2 | | | 4 | ÖÇ5 | | | 5 | | | | 2 | 3 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|