Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S322 | GÜNÜMÜZ TASAVVUFİ AKIMLARI | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Günümüz tasavvuf hareketleri ve tasavvufî düşüncenin pratik ve teorik konuları ile alakalı olan temel eserlerin tanıtılması, tasavvuf tarihinin gelişim süreci, tasavvufî düşüncenin tarifi, konusu ve gayesini kavrama, tasavvufî müesseselerle
alakalı bilgileri öğrenme, başlıca tasavvufî olayları ve topluma katkıları anlama ve yorumlama, tasavvufî şahsiyetlerin tasavvufî düşüncelerini bilme konusunda yeterli bilgi verir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ahmet Atlı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günümüz tasavvuf hareketleri, tasavvufî düşüncenin pratik ve teorik konuları, tasavvuf tarihi ve felsefesiyle ilgili temel kaynaklar bilinir. | 2 | Tasavvufun tanımı, konusu ve gayesi ile alakalı konular anlaşılır. | 3 | Tasavvuf düşüncenin müesseseleşmiş şekilleri olan tarîkatlar ve tekkelerle ilgili bilgilere sahip olunur. | 4 | Tasavvufî düşüncenin ferde ve topluma katkıları anlaşılır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Günümüz tasavvuf hareketlerinin gelişim süreci, günümüzde teorik ve pratik olarak tasavvuf, günümüzde tasavvuf tartışmaları hakkında bilgi verir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasavvufun tanımı, konusu ve gayesi ile ilgili konulara giriş.
| | | 2 | Günümüz tasavvuf hareketlerine genel bir bakış.
| | | 3 | Günümüz tasavvufî hareketlerle ilgili kaynaklar | | | 4 | Genel hatlarıyla Osmanlı dönemi tasavvufu.
| | | 5 | Osmanlının son dönemindeki başlıca tasavvufî olaylar. | | | 6 | Tasavvuf yollarının Cumhuriyet öncesi serüvenleri.
| | | 7 | Tasavvuf yollarının Cumhuriyet öncesi serüvenleri.
| | | 8 | Tekke ve zaviyelerin kapatılma sürecinde tasavvufî
hareketler. | | | 9 | Ara Sınav
| | | 10 | Tekke ve zâviyelerin kapatılması. | | | 11 | Yasaklama sonrası tasavvufi hayat.
| | | 12 | Cumhuriyet dönemi tasavvuf araştırmaları. | | | 13 | Günümüz tasavvuf çalışmaları. | | | 14 | Günümüz tasavvuf çalışmaları.
| | | 15 | Günümüz tasavvuf akımlarıyla ilgili genel değerlendirme.
| | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Mustafa Kara, Din, hayat, sanat açısından tekkeler ve zaviyeler, İstanbul, 1990.
2. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarîkatlar, İstanbul, 1994.
3. Mustafa Kara, Türk tasavvuf tarihi araştırmaları: tarikatlar, tekkeler, şeyhler. İ
H. Kâmil Yılmaz: Tasavvuf ve Tarîkatlar, İstanbul, 2009 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |