|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S324 | KUR'AN SEMANTİĞİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kur´an´ın anahtar terimlerinin analizi üzerinden Kur´an´ın anlam dünyası hakkında öğrenciyi bilgilendirmek,
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Genel olarak Semantik, konusu ve gayesini tarif eder, | 2 | Kur´an semantiği ifadesini açıklar, | 3 | Art zamanlı ve eşzamanlı semantik yöntemini uygular, | 4 | Klasik dönem dilbilimcilerin semantik (delalet) kuramını çözümler, | 5 | Usülcülerin semantik (delalet) kuramını eleştirebilir ve Kuranın semantik yapısını değerlendirir, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kuran Semantiği hakkında genel giriş ve kaynakların tanıtım,
Semiyoloji ve semantik terimleri,,
Art zamanlı ve Eşzamanlı semantik yöntemi,
Dilsel bir metin olarak Kur´an: ilahi hitabın tabiatı.
Klasik İslami literatürdeki delalet bahisleri ile semantik ilşkisi,
Dilcilerin semantik (delalet) tasavvurları,
Usıulcülerin semantik (delalet) Tasavvurları,
Vucuh ve nezair edebiyatı, Mukatil b. Süleyman´ın Kuran semantiği Çalışmaları,
Ragıb el-İsfehani ve Müfredat isimli semantik çalışması,
Firuzabadi ve Besair isimli eseri,
T. Izutsu´nun Kuran semantiği Çalışmaları: Allah ve İnsan isimli eseri,
Izutsu´nun Dini ve ahlaki terimler isimli çalışması,
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kuran Semantiği hakkında genel giriş ve kaynakların tanıtım, | | | 2 | Semiyoloji ve semantik terimleri,, | | | 3 | Art zamanlı ve Eşzamanlı semantik yöntemi, | | | 4 | Dilsel bir metin olarak Kur´an: ilahi hitabın tabiatı. | | | 5 | Klasik İslami literatürdeki delalet bahisleri ile semantik ilşkisi, | | | 6 | Dilcilerin semantik (delalet) tasavvurları, | | | 7 | Usıulcülerin semantik (delalet) Tasavvurları, | | | 8 | Ara Sınav, | | | 9 | Vucuh ve nezair edebiyatı, Mukatil b. Süleyman´ın Kuran semantiği Çalışmaları, | | | 10 | Ragıb el-İsfehani ve Müfredat isimli semantik çalışması, | | | 11 | Firuzabadi ve Besair isimli eseri, | | | 12 | T. Izutsu´nun Kuran semantiği Çalışmaları: Allah ve İnsan isimli eseri, | | | 13 | Izutsu´nun Dini ve ahlaki terimler isimli çalışması, | | | 14 | Genel değerlendirme, | | | 15 | Sınava Hazırlık | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aksan, Doğan, (1998): Her Yönüyle Dil, Ankara:TDK yayınları; Yılmaz, Hasan, (2007):Semantik Analiz Yönteminin Kurana Uygulanması. Bursa: Kurav yayınları; Izutsu, (1991): Kuranda Dini ve Ahlaki Kavramlar. İstanbul: Pınar yayınlar.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|