Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S326 | GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hadis tenkidini objektif olarak kullanmayı öğrenir. | 2 | Bilgi ışığında kültürel tartışma noktalarını çözümleme becerisi kazanır | 3 | Hadislere yönelik çağdaş yaklaşımların kritiğini yapmayı öğrenir. | 4 | Hadislere yönelik çağdaş tenkitlerin kritiğini yapmayı öğrenir. | 5 | Evrensel gerçeklerle dini değerleri biraraya getirmeyi öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hadisin dindeki yeri
Hadisin kaynak değeri
Hadis kaynaklarına güven meselesi
Metodoloji meselesi
Çağdaş imkanlardan istifade yolları
Türkiye’de hadisyayıncılğı ve problemleri
Resmi ve gayri resmi hadis öğretiminde karşılaşılan problemler
Hadislerin ezberlenmesi ve yazılması
Din hizmetlerinde hadislerden yararlanma
Kitapla yetinip hadisi kısmen veya tamamen yok saymaDini metinlerde hadis diye sunulan rivayetlere güven meselesi
Hadis araştırmlarında karşılaşılan bazı zorluklar
Hatalı yaklaşımlar ve hadislere muhalefet |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hadisin dindeki yeri | | | 2 | Hadisin kaynak değeri | | | 3 | Hadis kaynaklarına güven meselesi | | | 4 | Metodoloji meselesi | | | 5 | Çağdaş imkanlardan istifade yolları | | | 6 | Türkiye’de hadisyayıncılğı ve problemleri | | | 7 | Çalışma haftası | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Resmi ve gayri resmi hadis öğretiminde karşılaşılan problemler | | | 10 | Hadislerin ezberlenmesi ve yazılması | | | 11 | Din hizmetlerinde hadislerden yararlanma | | | 12 | Kitapla yetinip hadisi kısmen veya tamamen yok saymaDini metinlerde hadis diye sunulan rivayetlere güven meselesi | | | 13 | Hadis araştırmlarında karşılaşılan bazı zorluklar | | | 14 | Hatalı yaklaşımlar ve hadislere muhalefet | | | 15 | ÇAlışma haftası | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M. Bucaille, Kitab-ı Mukaddes, Kuran ve Bilim
Muhammed Tahir Hekim, Sünneyin Etrafındaki Şüpheler
Selahattin Polat, Hadis Araştırmaları
Ensar Neşriyat, Sünnetin Dindeki Yeri
İ.Çakan, Hadislerle Gerçekler; Dini Hitabet; Hadislerde Görülen İhtilaflar ve Çözüm Yolları; Hadis edebiyatı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |