Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S326GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hadis tenkidini objektif olarak kullanmayı öğrenir.
2Bilgi ışığında kültürel tartışma noktalarını çözümleme becerisi kazanır
3Hadislere yönelik çağdaş yaklaşımların kritiğini yapmayı öğrenir.
4Hadislere yönelik çağdaş tenkitlerin kritiğini yapmayı öğrenir.
5Evrensel gerçeklerle dini değerleri biraraya getirmeyi öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hadisin dindeki yeri Hadisin kaynak değeri Hadis kaynaklarına güven meselesi Metodoloji meselesi Çağdaş imkanlardan istifade yolları Türkiye’de hadisyayıncılğı ve problemleri Resmi ve gayri resmi hadis öğretiminde karşılaşılan problemler Hadislerin ezberlenmesi ve yazılması Din hizmetlerinde hadislerden yararlanma Kitapla yetinip hadisi kısmen veya tamamen yok saymaDini metinlerde hadis diye sunulan rivayetlere güven meselesi Hadis araştırmlarında karşılaşılan bazı zorluklar Hatalı yaklaşımlar ve hadislere muhalefet
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadisin dindeki yeri
2Hadisin kaynak değeri
3Hadis kaynaklarına güven meselesi
4Metodoloji meselesi
5Çağdaş imkanlardan istifade yolları
6Türkiye’de hadisyayıncılğı ve problemleri
7Çalışma haftası
8Vize sınavı
9Resmi ve gayri resmi hadis öğretiminde karşılaşılan problemler
10Hadislerin ezberlenmesi ve yazılması
11Din hizmetlerinde hadislerden yararlanma
12Kitapla yetinip hadisi kısmen veya tamamen yok saymaDini metinlerde hadis diye sunulan rivayetlere güven meselesi
13Hadis araştırmlarında karşılaşılan bazı zorluklar
14Hatalı yaklaşımlar ve hadislere muhalefet
15ÇAlışma haftası
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
M. Bucaille, Kitab-ı Mukaddes, Kuran ve Bilim Muhammed Tahir Hekim, Sünneyin Etrafındaki Şüpheler Selahattin Polat, Hadis Araştırmaları Ensar Neşriyat, Sünnetin Dindeki Yeri İ.Çakan, Hadislerle Gerçekler; Dini Hitabet; Hadislerde Görülen İhtilaflar ve Çözüm Yolları; Hadis edebiyatı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11515
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr