Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
JM321PETROLOJİSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kayaçların mineralojik, mineral kimyasal, jeokimyasal ve izotopik özelliklerini ve kökenlerini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. M. Avni AKÇE
Öğrenme Çıktıları
1Kayaç oluşturan süreçleri öğrenir
2Kayaçların doğada nasıl oluştuğu hakkında ileri sürülen hipotezleri değerlendirebilir
3Kayaç analizlerini Türkiye ve Dünyadaki benzerleri ile karşılaştırabilir
4Kayaç ve minerallerin kimyasını yorumlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Magmatik ve metamorfik kayaçlarla ilgili terminaloji, levha tektoniği, magma oluşumu, kıtasal ve okyanusal litosferdeki magmatik kayaçlar ve petrolojisi, metamorfik olaylar, radyometrik yaş tayini ve magmatik olaylarda izotoplar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, magmatik terminoloji (yapı, doku, mineraloji, kimyası ve sınıflandırılması).
2Mineraloji, kayaç kimyası ve mineral kimyası arasındaki petrolojik ilişkiler.
3Yerin içi ve magmaların oluşumu.
4Magmatik farklılaşma, kısmi ergime, asimilasyon ve magma serileri.
5Okyanusal litosferin magmatik kayaçları.
6Kıtasal litosferin magmatik kayaçları.
7Temel analiz yöntemleri: XRF, ICP-(AES/MS), Mikroprob.
8Ana ve eser element kimyası, verilerin sunuşu, değişim diyagramları.
9Ara Sınav
10Manto petrolojisi.
11Granit petrolojisi.
12Metamorfizma, metamorfik kayaçlar ve levha tektoniği, metamorfik reaksiyonlar.
13Radyometrik yaş tayini ve magmatik olaylarda izotoplar.
14Levha tektoniği ve magmatizma.
15Tekrar ve genel tartışma.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Yavuz ERKAN, 2001. Magmatik Petrografi, Hacettepe Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi. Yayın No: 40 Ankara. 2. G.E. EHLERS and H. BLATT, 1982. Petrology: Igneous, Sedimentary, and Metamorphic. W.H. Freeman and Company, San Francisco, 732p. 3. Hugh R. ROLLINSON, 1993. Using Geochemical Data: Evaluation, Presentation, Interpretation, Longman, UK, 352p. 4. K.G. COX, J.D. BELL, R.J. PANKHURST, 1979. The Interpretation of Igneous Rocks, Unwin Hyman, London, 450p.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik10110
Tartışma140,57
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr