|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | JM321 | PETROLOJİ | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kayaçların mineralojik, mineral kimyasal, jeokimyasal ve izotopik özelliklerini ve kökenlerini öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. M. Avni AKÇE | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kayaç oluşturan süreçleri öğrenir | 2 | Kayaçların doğada nasıl oluştuğu hakkında ileri sürülen hipotezleri değerlendirebilir | 3 | Kayaç analizlerini Türkiye ve Dünyadaki benzerleri ile karşılaştırabilir | 4 | Kayaç ve minerallerin kimyasını yorumlayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Magmatik ve metamorfik kayaçlarla ilgili terminaloji, levha tektoniği, magma oluşumu, kıtasal ve okyanusal litosferdeki magmatik kayaçlar ve petrolojisi, metamorfik olaylar, radyometrik yaş tayini ve magmatik olaylarda izotoplar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, magmatik terminoloji (yapı, doku, mineraloji, kimyası ve sınıflandırılması). | | | 2 | Mineraloji, kayaç kimyası ve mineral kimyası arasındaki petrolojik ilişkiler. | | | 3 | Yerin içi ve magmaların oluşumu. | | | 4 | Magmatik farklılaşma, kısmi ergime, asimilasyon ve magma serileri. | | | 5 | Okyanusal litosferin magmatik kayaçları. | | | 6 | Kıtasal litosferin magmatik kayaçları. | | | 7 | Temel analiz yöntemleri: XRF, ICP-(AES/MS), Mikroprob. | | | 8 | Ana ve eser element kimyası, verilerin sunuşu, değişim diyagramları. | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Manto petrolojisi. | | | 11 | Granit petrolojisi. | | | 12 | Metamorfizma, metamorfik kayaçlar ve levha tektoniği, metamorfik reaksiyonlar. | | | 13 | Radyometrik yaş tayini ve magmatik olaylarda izotoplar. | | | 14 | Levha tektoniği ve magmatizma. | | | 15 | Tekrar ve genel tartışma. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Yavuz ERKAN, 2001. Magmatik Petrografi, Hacettepe Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi. Yayın No: 40 Ankara.
2. G.E. EHLERS and H. BLATT, 1982. Petrology: Igneous, Sedimentary, and Metamorphic. W.H. Freeman and Company, San Francisco, 732p.
3. Hugh R. ROLLINSON, 1993. Using Geochemical Data: Evaluation, Presentation, Interpretation, Longman, UK, 352p.
4. K.G. COX, J.D. BELL, R.J. PANKHURST, 1979. The Interpretation of Igneous Rocks, Unwin Hyman, London, 450p. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 | Tartışma | 14 | 0,5 | 7 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|