Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
JM413ENDÜSTRİYEL HAMMADDELERSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Endüstriyel hammaddenin tanımı, evaporitik hammaddeler ve genel özellikleri, Bor tuzları ve hafif yapı malzemelerinin tanımlanıp sınıflandırılması, Çimento hammaddeleri, Killer ve sanayide kullanımları, Refrakter malzemeler, Mermerler, Aşındırıcılar, Radyoaktif mineraller ve diğer endüstriyel hammaddeler ve süs taşlarının öğrenilmesi temel amaçtır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nursel ÖKSÜZ
Öğrenme Çıktıları
1Endüstriyel hammadde kavramının öğrenilmesi,
2Evaporatik ortamlarda oluşabilecek hammaddelerin tanımının bilinmesi,
3Bor tuzlarının oluşum ve özelliklerinin öğrenilmesi,
4 Yapıda kullanılan hammddelerin tanımlanması, sınıflandırılmasının yapılabilmesi,
5Killerin oluşum ortamları, sanayide kullanım alanlarının belinmesi,
6Refrakter malzemenin tanımı, nerelerde kullanıldığının öğrenilmesi,
7Mermerler, aşındırıcıların bilinmesi
8Süs taşlarının öğrenilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Endüstriyel hammddelerin metalik madenlerden farkları, oluşum ve köken olarak irdelenmeleri. Kullanım alanları ve Türkiye’de daha önce işletmiş ve/veya işletilmekte olan Endüstriyel hammaddelerin yerlerinin anlatılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Endüstriyel Hammaddelerin sınıflaması
3 Evaporitik hammaddeler ve genel özellikleri
4Bor tuzları
5Hafif yapı malzemelerinin tanımlanıp sınıflandırılması
6Çimento hammaddeleri
7 Ara sınav
8Killer ve sanayide kullanımları
9Refrakter malzemeler
10Mermerler
11Aşındırıcılar
12Radyoaktif mineraller
13Feldispatlar
14Diğer endüstriyel hammaddeler
15Süs taşları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Temus S. 2001. Endüstiyel Hammaddeler 2. Jessica Elzea Kogel (Editor), Nikhil C. Trivedi (Editor), James M. Barker (Editor), Stanley T. Krukowsk (Editor), Industrial Minerals & Rocks 3. Robert L. Bates, Industrial Minerals
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav120
Quiz1030
Derse Katılım1515
Rapor Hazırlama15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı060
Rapor Sunma040
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım15230
Rapor Hazırlama11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Quiz için Bireysel Çalışma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
ÖÇ6              
ÖÇ7              
ÖÇ8              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr