|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | JM319 | BİYOSTRATİGRAFI | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yer tarihinin bölümlenmesi başlıca organik kalıntıların evrim aşamalarına dayanır. Bu kurs, bu alandaki temel kuralları öğretir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | biyostratigrafi birimlerini tanımlayabilir. | 2 | fosillerle biyostratigrafik zonlama yapabilir | 3 | | 4 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Stratigrafik bölümlemenin temeli fosiller: fauna ardışımı kuralı, kat ve zon kavramları. Biyostratigrafi birimleri: temel zon kategorileri, biyostratigrafi birimlerinin mertebeleri, biyostratigrafi birimlerinin adlandırılması. Biyostratigrafi sınıflamasının esası: evrim, türlerin taksonomik sınıflaması ve önemi, zaman içinde türlerdeki değişiklikler. Organizmaların mekandaki dağılımları paleobiyocoğrafya) : organizmaların yayılımı, yayılıma engeller, biyodeneştirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş | | | 2 | Stratigrafik bölümlemenin esası olarak fosiller (Fauna ardışımı kuralı, Kat kavramı, Zon kavramı)
| | | 3 | Biyostratigrafi birimleri (Temel zon kategorileri, Biyostratigrafi birimlerinin mertebesi, Biyostratigrafi birimlerinin adlaması) | | | 4 | Biyostratigrafi birimleri (Temel zon kategorileri, Biyostratigrafi birimlerinin mertebesi, Biyostratigrafi birimlerinin adlaması) | | | 5 | Biyostratigrafik sınıflamanın esası (Evrim, Türün taksonomik sınıflaması ve önemi, Zaman içinde türdeki değişiklikler, Kütle yokoluşu) | | | 6 | Biyostratigrafik sınıflamanın esası (Evrim, Türün taksonomik sınıflaması ve önemi, Zaman içinde türdeki değişiklikler, Kütle yokoluşu) | | | 7 | Biyostratigrafik sınıflamanın esası (Evrim, Türün taksonomik sınıflaması ve önemi, Zaman içinde türdeki değişiklikler, Kütle yokoluşu) | | | 8 | Organizmaların mekandaki dağılımları: Paleobiyocoğrafya (Organizmaların yayılımı, Yayılıma engeller) | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Organizmaların mekandaki dağılımları: Paleobiyocoğrafya (Organizmaların yayılımı, Yayılıma engeller) | | | 11 | Organizmaların mekandaki dağılımları: Paleobiyocoğrafya (Organizmaların yayılımı, Yayılıma engeller) | | | 12 | Organizmaların zaman ve mekandadaki dağılımlarının bileşik etkileri | | | 13 | Biyokorelasyon (Topluluk zonlarıyla korelasyon, Bolluk zonlarıyla korelasyon, Fosillerle kronokorelasyon, Biyplojik ara zonlarıyla korelasyon, Biyocoğrafik acme Zonlarıyla korelasyon) | | | 14 | Biyokorelasyon (Topluluk zonlarıyla korelasyon, Bolluk zonlarıyla korelasyon, Fosillerle kronokorelasyon, Biyplojik ara zonlarıyla korelasyon, Biyocoğrafik acme Zonlarıyla korelasyon) | | | 15 | Biyokorelasyon (Topluluk zonlarıyla korelasyon, Bolluk zonlarıyla korelasyon, Fosillerle kronokorelasyon, Biyplojik ara zonlarıyla korelasyon, Biyocoğrafik acme Zonlarıyla korelasyon) | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Boggs, S. Jr., 1995; Principles of Sedimentology and Stratigraphy, 2nd edition, Prentice Hall, 774 p.
2- North American Commission on Stratigraphic Nomenclature, 1983; North American Stratigraphic Code: AAPG Bulletin, v. 67, no. 5, p. 841-875. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 | Final Sınavı | 4 | 1 | 4 | Uygulama/Pratik | 4 | 14 | 56 | Soru-Yanıt | 2 | 14 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|