Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | JMİ435 | DENİZ JEOLOJİSİ | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Denizel bir havzanın ana ortamlarını, konumları ve çökelleriyle birlikte öğretmek bu dersin başlıca hedefidir. Ders kapsamında, denizel havzaların karasal ortamlarla bağlantısını sağlayan geçiş ortamları hakkında da özet bilgiler verilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. İsmail KOÇAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geçiş ortamlarını ve çökellerini tanır | 2 | Denizel bir havzanın kıtasal riftleşmeden itibaren oluşumunu ve ana ortamlarını öğrenir | 3 | Şelf Ortamının özelliklerini çökelleriyle birlikte öğrenir | 4 | Yamaç Ortamının özelliklerini çökelleriyle birlikte öğrenir | 5 | Kıta yükselimini ve derin deniz yelpazelerini öğrenir | 6 | Pelajik Ortamıın özelliklerini denizaltı topografyası ve çökelleriyle birlikte öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geçiş Ortamları | | | 2 | Denizel Ortamlara Giriş, Genel Bilgiler | | | 3 | Denizel Havzaların Oluşumu (Wilson Çevrimi) ve Dünya’dan Örnekler | | | 4 | Jeosenklinal – Levha Tektoniği Kavramları | | | 5 | Denizel Havza çeşitleri ve genel özellikleri | | | 6 | Plajlar, Şelfler | | | 7 | Resifler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yamaç | | | 10 | Derin deniz kanal ve kanyonları ile çökelleri | | | 11 | Denizaltı Yelpazeleri | | | 12 | Filişler - Türbiditler - Olistostromlar | | | 13 | Pelajik Ortamlar | | | 14 | Deniz Tabanı Yayılması, Ofiyolitler, Denizlerdeki Sıcak Noktalar | | | 15 | Depremsellik ve tsunami | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atalay, İ. 1981. Denizaltı Jeolojisi ve jeomorfolojisi. Atatürk Ün. Yayınları No: 582, 384 s., Erzurum.
Ketin, İ. 1982. Genel Jeoloji, Cilt II. Dış Olaylar ve Yeryüzü Şekilleri. İTÜ Yayınları, 396 s., İstanbul.
Üşenmez, Ş. 1985. Sedimantoloji ve Sedimanter Kayaçlar. Gazi Üniversitesi Yayın No:57, 403 s., Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |