Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
JMİ439ÇEVRE JEOLOJİSİSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Jeolojik olayların çevresel etkileri ve sonuçlarını açıklamak, çevre jeolojisi uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yetenekleri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr.Ersin KOLAY, Yrd.Doç.Dr. M. Avni AKÇE
Öğrenme Çıktıları
1Çevre ile jeolojik işlevler arasında ne gibi ilişkiler olduğunu tanıyabilir.
2Doğal afetlerin çevreye verebileceği zararları en aza indirmek için alınması gereken mühendislik önlemlerini bilir.
3Yüzey ve yeraltı suyu kirliliğine neden olan parametreleri tanıyabilir.
4Maden ve endüstriyel atıkların çevre üzerindeki etkilerini bilir.
5İnsan sağlığı-çevre ilişkisini tanımlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevre jeolojisine giriş; kayaçlar ve mineraller; toprak ve çevre; deprem ve çevresel etkileri; heyelanlar ve çevresel etkileri; yüzey ve yeraltı suları kirliliği; madencilik faaliyetleri ve çevresel etkileri; enerji kaynakları ve çevresel etkileri; atıklar ve çevresel etkileri; tıbbi jeoloji ve çevre sağlığı; toprak kullanım planlaması, deponi sahası seçimi ve jeoloji.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Yüzey ve yeraltı sularının kirlenmesi
3Kirlenme kaynakları ve önlemler
4Düzenli katı atık depolama sahalarının jeolojisi ve dizayn kriterleri
5Düzenli katı atık depolama sahalarının jeolojisi ve dizayn kriterleri
6Su baskınları ve korunma yolları
7Su baskınları ve korunma yolları
8Ara sınav
9Heyelanlar ve çevre üzerine etkileri
10Heyelanlar ve çevre üzerine etkileri
11Depremlerin çevresel etkileri
12Depremlerin çevresel etkileri
13Deprem tehlikesine karşı tedbirler
14Madencilik faaliyetlerinin çevre üzerine etkisi
15Madencilik faaliyetlerinin çevre üzerine etkisi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Edward A. Keller, 2000. Environmental geology, eighth edition, Prentice Hall, 562p. 2. Carla W. Montgomery, 2003. Environmental geology, 6th ed., McGraw-Hill, 554p. 3.​ E. Atabey, 2005. Tıbbi Jeoloji, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası yayınları, Ankara, 194s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Derse Katılım1410
Soru-Yanıt1410
Rapor Hazırlama110
Rapor Sunma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14114
Rapor Hazırlama12020
Rapor Sunma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr