Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | JMİ439 | ÇEVRE JEOLOJİSİ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Jeolojik olayların çevresel etkileri ve sonuçlarını açıklamak, çevre jeolojisi uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yetenekleri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr.Ersin KOLAY, Yrd.Doç.Dr. M. Avni AKÇE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre ile jeolojik işlevler arasında ne gibi ilişkiler olduğunu tanıyabilir. | 2 | Doğal afetlerin çevreye verebileceği zararları en aza indirmek için alınması gereken mühendislik önlemlerini bilir. | 3 | Yüzey ve yeraltı suyu kirliliğine neden olan parametreleri tanıyabilir. | 4 | Maden ve endüstriyel atıkların çevre üzerindeki etkilerini bilir. | 5 | İnsan sağlığı-çevre ilişkisini tanımlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre jeolojisine giriş; kayaçlar ve mineraller; toprak ve çevre; deprem ve çevresel etkileri; heyelanlar ve çevresel etkileri; yüzey ve yeraltı suları kirliliği; madencilik faaliyetleri ve çevresel etkileri; enerji kaynakları ve çevresel etkileri; atıklar ve çevresel etkileri; tıbbi jeoloji ve çevre sağlığı; toprak kullanım planlaması, deponi sahası seçimi ve jeoloji. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş
| | | 2 | Yüzey ve yeraltı sularının kirlenmesi
| | | 3 | Kirlenme kaynakları ve önlemler
| | | 4 | Düzenli katı atık depolama sahalarının jeolojisi ve dizayn kriterleri
| | | 5 | Düzenli katı atık depolama sahalarının jeolojisi ve dizayn kriterleri
| | | 6 | Su baskınları ve korunma yolları
| | | 7 | Su baskınları ve korunma yolları | | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Heyelanlar ve çevre üzerine etkileri
| | | 10 | Heyelanlar ve çevre üzerine etkileri
| | | 11 | Depremlerin çevresel etkileri
| | | 12 | Depremlerin çevresel etkileri
| | | 13 | Deprem tehlikesine karşı tedbirler
| | | 14 | Madencilik faaliyetlerinin çevre üzerine etkisi
| | | 15 | Madencilik faaliyetlerinin çevre üzerine etkisi
| | | 16 | Final sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Edward A. Keller, 2000. Environmental geology, eighth edition, Prentice Hall, 562p.
2. Carla W. Montgomery, 2003. Environmental geology, 6th ed., McGraw-Hill, 554p.
3. E. Atabey, 2005. Tıbbi Jeoloji, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası yayınları, Ankara, 194s. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Derse Katılım | 14 | 10 | Soru-Yanıt | 14 | 10 | Rapor Hazırlama | 1 | 10 | Rapor Sunma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |