Second Cycle Programmes (Master's Degree)
INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
-
-
General Description
|
|
History | | Qualification Awarded | | Level of Qualification (Short Cycle , First Cycle , Second Cycle, Third Cycle) | Second Cycle | Specific Admission Requirements | | Specific Arrangements For Recognition Of Prior Learning (Formal, Non-Formal and Informal) | | Qualification Requirements and Regulations | | Profile of The Programme | | Occupational Profiles of Graduates With Examples | | Access to Further Studies | | Examination Regulations, Assessment and Grading | | Graduation Requirements | | Mode of Study (Full-Time, Part-Time, E-Learning ) | Full-Time | Mode of Study (Full-Time, Part-Time, E-Learning ) | E-Learning | Address, Programme Director or Equivalent | | Facilities | |
Key Learning Outcomes
|
|
1 | Eğitim Yönetimi ve Planlaması uygulamaları için gerekli çağdaş yönetim ve denetim yaklaşımları bilgisi. | 2 | Örgütsel etkililik doğrultusunda iletişim becerisi ve takım çalışması yapabilme. | 3 | Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanabilme. | 4 | Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunları bilimsel yöntemlerle çözebilme. | 5 | Ulusal ve uluslararası Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki gelişmeleri izleyebilme. | 6 | Uluslar arası standartlar, kalite ve akreditasyon çalışmalarının önemini kavrayabilme. | 7 | Ulusal ve uluslararası toplumsal sorunlara karşı duyarlı olabilme. | 8 | Bilimsel-Mesleki etik ilkelerine uygun davranabilme. |
Key Programme Learning Outcomes - NQF for HE in Turkey
| TYYÇ | Key Learning Outcomes |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| KNOWLEDGE | 1 | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | |
| SKILLS | 1 | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | |
| COMPETENCES
(Competence to Work Independently and Take Responsibility) | 1 | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | |
| COMPETENCES
(Learning Competence) | 1 | | | | | | | | |
| COMPETENCES
(Communication and Social Competence) | 1 | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | |
| COMPETENCES
(Field Specific Competence) | 1 | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | |
Course Structure Diagram with Credits
|
|
|