|
|
|
Önlisans Programları
BOĞAZLIYAN MESLEK YÜKSEKOKULU
- ORMANCILIK VE ORMAN ÜRÜNLERİ
- ÖNLİSANS
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Ormancılık ve Orman Ürünleri programı Boğazlıyan Meslek Yüksekokulunda 2018 yılında kurulmuştur. Program 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenci alımına başlamıştır. | Kazanılan Derece | Orman Teknikeri | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Aday öğrencilerin YKS veya YÖS (Türk ve yabancı öğrenciler için yapılan merkezi sınavlardan) sınavlarından yeterli not alması gerekmektedir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | 1.Yabancı Dil (I ve II) 2. Türk Dili (I ve II) 3. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (I ve II) | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Ulusal yeterlilik sistemi üç Bologna süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç).
Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir.
Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir. | Program Profili | Doğayı seven, koruyan, meraklı ve gelişime açık, sorunlara çözüm üretebilen, farklı düşünme yeteneğine sahip, halkla ilişiklerde güçlü, Atatürk ilke ve inkılâplarının bilincinde, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, ulusal kültür ve değerlerini yaşatan ülkesine, ulusuna ve insanlığa hizmet etmeyi amaç edinen, ormancılık sektöründe ihtiyaç duyulan mesleki teknik eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla “Orman teknikeri” yetiştirmektir. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı (Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü,
Orman Genel Müdürlüğü) merkez ve taşra teşkilatları ile Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü,
Karayolları Genel Müdürlüğü,
Özel ormancılık bürolarında,
Peyzaj firmalarında,
Özel fidanlıklarında,
Ormancılık ile ilgili iş ve işlemler yapan diğer özel kuruluşlarda
Sivil toplum kuruluşlarının hazırlayacağı doğa, çevre ve ormancılık tabanlı projelerde
Etüt ve envanter çalışmalarında görev alabileceklerdir. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından her yıl yapılan Dikey Geçiş Sınavında yeterli puan aldıkları takdirde Orman Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği, Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği, lisans programlarını tercih ederek dikey geçiş yapabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Öğrenciler aldıkları derslerden en az bir arasınav ve bir final sınavını başarı ile vermek zorundadırlar. İlave sınavlar, ödevler, raporlar vb. de ders notlarına etki edebilir. | Mezuniyet Koşulları | Öğrenciler aldıkları derslerden en az bir arasınav ve bir final sınavını başarı ile vermek zorundadırlar. İlave sınavlar, ödevler, raporlar vb. de ders notularına etki edebilir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Öğr. Gör. Dr. İbrahim KILIÇ
Ormancılık Bölüm Başkanı
AKTS Koordinatörü
ibrahim.kilic@bozok.edu.tr
Boğazlıyan Meslek Yüksekokulu Yenidoğan Mah. Şevket Hokkaömeroğlu Bulvarı No:86 D:1 Boğazlıyan / YOZGAT.
bogazliyanmyo@bozok.edu.tr
0 (354) 290 30 02 | Bölüm Olanakları | Öğrencilerimizin eğitimlerini daha iyi alabilmeleri ve mesleki uygulama derslerini gerçekleştirebilmeleri için Meslek Yüksek Okulumuz bünyesinde Laboratuvarlar ve yemekhane, kafeterya, konferans salonu, kütüphane ve internet erişimi vb. tüm sosyal imkanlar bulunmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Ormancılık ve Orman Ürünleri alanlarıyla ilgili temel bilgilere sahiptir. | 2 | Orman ekosisteminin varlığını ve doğasını biyotik ve abiyotik tehditlere karşı koruma amaçlı teknikleri uygulayabilir. | 3 | Bilişim teknolojileri, ölçüm-hesap ve analiz araçlarının kullanabilme becerisi kazanabilir. | 4 | Orman kaynaklarının korunması, dengeli kullanımı, süreklilik ilkesi gözetilerek yararlanmanın düzenlenmesi ve bilimsel planlamaya yönelik bazı teknikleri uygulayabilir. | 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme, sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve sorumluluğu altında çalışanları yönetme bilgi ve becerisini kazanabilir. | 6 | Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu çerçevesinde çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılık kazanabilir. | 7 | Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilme ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. | 8 | Ulusal ve uluslararası alanda çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilme, ortak çalışmalar yapabilme, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. | 9 | Ormancılık alanında yeni teknoloji ve yöntemleri kullanabilir. | 10 | Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. | 11 | Ormanların sahip olduğu tüm ekolojik birimleri ve bu birimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri temel düzeyde kavrayabilir | 12 | Mevcut ormanların bakımı ve iyileştirilmesi, yeni orman alanlarının oluşturulması için ekosistem tabanlı müdahalelerde bulunabilir |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel
(pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail:
uo@bozok.edu.tr |
|
| | | | | |