Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Önlisans Programları

SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU - BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI - ÖNLİSANS



Program Tanımları
Kuruluş
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı 2009 yılında eğitim öğretime başlamıştır. Normal öğretimde hizmet veren Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında; Yönetici Asistanlığı, Büro Yönetimi, Yönetim Organizasyon, Klavye Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Genel İşletme, Bilgisayar Büro Programları, Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları, Örgütsel Davranış, Zaman Yönetimi, Kriz ve Stres Yönetimi, Genel İletişim, Temel Hukuk, A.İ.İ.T I-II, Türk Dili I-II, Genel Muhasebe, Ekonomi, İşletmelerde Problem Çözme ve Karar Verme Teknikleri gibi dersler yer almaktadır. Bu programın hedefi iki yıllık ön lisans dönemi sonunda öğrencilere organizasyon becerileri kazandıran, mesleki yazışmalar yapabilen, elektronik belge yönetim sistemlerini kullanma becerisine sahip, dosyalama ve arşivleme yapabilecek kadar bilgili, bilgi ve belge yönetimi becerisine sahip ve ofis programlarını aktif kullanabilme becerisine sahip nitelikli iş gücü yetiştirmektedir.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans diploması verilir
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Ön Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Program Kabul Koşulları: Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
1)Kamu kesimi ve özel kesimin gereksinim duyduğu profesyonel sekreterlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlayacak bilgi birikimini sağlamak. 2).Bağlı bulunduğu yöneticinin gereksinim duyduğu her türlü iletişim kanallarının organize edilmesini sağlamak ve randevu düzenlemeleri, ziyaretçi organizasyonu, toplantı ve seyahat organizasyonlarını yürütmek. 3).Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, bilgisayar, büro otomasyonunu kullanabilen, her türlü iletişim, yazışma ve dosyalama işlemlerini yapmak. 4).İlişkiler zincirini koparmadan diğer birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve davranışlara sahip olmak. 5).Ofis planlaması ve kontrolünü en iyi şekilde yaparak, zamanın etkin kullanımı becerisine sahip, takım çalışmasına yatkın, organizasyon hizmetlerini yürütmek. 6).Büro yönetimi konusunda gerekli bilgi ve deneyime sahip, analitik düşünebilen ve problemler karşısında hızlı karar verme yeteneğini kullanabilmek. 7).Yenilik ve değişime açık, değişen koşullara kolaylıkla adapte olabilmek. 8).Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerilerine sahip olmak. 9).Mesleği yürütecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 10).Kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olabilme adına resmi ortamlarda protokol bilgisini kazanma ve mesleki etiğin gerektirdiği sorumluluklar konusunda bilinçlenmek. 11).Yönetim fonksiyonlarını bilmek, büro yönetimine uygulayabilmek. 12).Alanına özgü bilgileri toplama, analiz etme ve sunum ve paylaşım becerisini kazanmak
Program Profili
Misyon : Toplumun ve kuruluşların gücünü arttıracak araştırma ve nitelikli eğitim hizmetlerini; geliştirerek teşvik ve yardım ederek sağlamak; toplumun ve kuruluşların ihtiyaçlarına uygun bilgi, beceri ve tutum gösteren ulusal ve uluslararası düzeyde kalifiye elemanlar yetiştirmeyi, yüksekokulumuz kendine misyon edinmiştir. Bunun yanında kendini sürekli geliştiren, gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar büro program ve donanımlarını iyi derecede kullanabilen, iyi insan ilişkileri ve etkili iletişim kurabilen, sorumluluk sahibi, sorun çözebilen yüksek düzeyde muhasebe meslek elemanları ve sektörün bu alandaki nitelikli personel ihtiyaçlarına cevap vermektir. Vizyon : Sektörle programı buluşturan, çağın gereklerine uygun, evrensel niteliklere ve mesleki donanıma sahip insan gücü yetiştirmenin yanı sıra öğrencilerimizin hızla gelişen teknolojiye uyum sağlama, alanındaki sorunlara çözüm üretme, karar verme, sorumluluk alma ve girişimci olma özelliklerine sahip, yenilikçi ve ulusal değerlere saygılı, bireyler yetiştiren nitelikli bir program olmaktır.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezun Olanların Çalışma Alanları: Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Dikey Geçiş Koşulları: Geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrencilerin Yatay Geçiş Esasları”na uygun olarak hazırlanan “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik” çerçevesinde yapılır. Ayrıca öğrenciler Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren bölümlerine girebilirler. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından mezun olan öğrencilerin DGS’ye girerek yerleşebilecekleri bölümler: Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Yönetim Bilişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için, 1 ara sınav, 1 kısa sınav/ödev ve 1 final sınavı yapılır. Uygulama notu ara sınav ve kısa sınavın %50'si, final sınavı notunun %50'si toplamında, ilgili dersin öğretim elemanı tarafından belirlenen geçme notun üzerinde bir puan sahip olanlar dersten başarılı kabul edilir. Uygulama derslerinden uygulama içeriğine katılma oranı %80 dir.
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet Koşulları : Dört Yarıyıl sonunda, 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayan, Genel not ortalaması 2.00 ve üzerinde olan, zorunlu derslerinin tamamından başarılı olan ve 20 iş günü endüstriyel stajını tamamlayan öğrenciler programdan mezun olur.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Dr. Öğr. Üyesi Şaban ALTIN (Bölüm Başkanı) Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Pazarlama, Satış ve Yönetim saban.altin@bozok.edu.tr Dahili: 4030
Bölüm Olanakları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olan öğrenciler kamu kurumlarında ve özel sektörde büro elemanı ve yönetici asistanı olarak çalışabilmektedir. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır.

Program Çıktıları
1Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun sekretaryalar, bilgisayar, faks gibi büro makinelerini tekniğine uygun şekilde kullanabilen, her türlü haberleşme, yazışma, dosyalama işlemlerini yapabilen ve ilişkiler zincirini koparmadan diğer birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve davranışlara sahip elemanlar yetiştirmektir
2 Karar veren düzeyinde olan yöneticilerle bu kararlardan etkilenen kişiler arasında bağı sağlayacak şekilde öğrencileri hazırlamaktadır. Bundan başka, öğrencileri, büro ile ilgili yeteneklerini etkin ve günün şartlarına uygun olarak takım ruhu çerçevesinde kullanabilen yönetici sekreterleri şeklinde yetiştirmek.
3Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
4Karar verme, inisiyatif kullanmada kurumun verdiği yetki çerçevesinde hareket eder, Kurumu temsil eder, organizasyon yapar, protokol ve sosyal davranış kurallarını uygular.
5Örgütte karşılaşılan sorunları çözmek için sorumluluk alır, zamanı etkin kullanır ve takım çalışması yaparak çözme becerisi kazanır.
6Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7Bilgisayar, Yabancı Dil, Klavye Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Muhasebe, Sekreterlik Bilgisi, Büro Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon gibi mesleki derslerin yanında şehrimizin seçkin kuruluşlarında uygulama yaptırılır.
8Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip ve bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bilgisayarda işletme ile ilgili her türlü işlemi yapabililer .
9Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
10Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme ve ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
13Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme ve Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
14Mesleki yasal mevzuatı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip ve Sektörün kamu ve özel kesim ile olan ilişkilerinde yardımcı olur.
15Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, karşılayabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.


Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
123333333333333
BİLGİ1
BECERİ1
2
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2


Müfredat
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
4. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr