|
|
|
Lisans Programları
MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ
- ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA
- LİSANS
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Yozgat Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılından itibaren eğitim-öğretime başlamıştır.Halen Bozok Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi altında lisans eğitimini sürdürmektedir. | Kazanılan Derece | Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Şehir ve Bölge Planlama alanında lisans diploması derecesi verilir. | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Yozgat Bozok Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Yozgat Bozok Üniversitesi’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve fakülte tarafından onaylanması durumunda öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | Program Profili | Bölümde eğitim dili Türkçe’dir. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Bölümden mezun olanlar ağırlıklı olarak kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, üniversiteler ile serbest planlama bürolarında çalışabilme imkanına sahiptir. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Lisans öğrenimini tamamlayan şehir ve bölge plancıları yüksek lisans için gerekli şartları tamamlamaları halinde lisansüstü eğitimine devam edebilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Stüdyo Dersleri Özel Değerlendirmeli dersler olup ön koşulludur. Stüdyo derslerinin tümünün ara sınavları her yarıyıl en az iki ara jüri olmak üzere “Eskiz Sınavı” ve/veya “Jüri Ön Değerlendirmesi” şeklinde yapılır. Bu değerlendirme yarıyıl sonu puanının % 40’ını oluşturur. Stüdyo derslerinin final sınavları öğrenci tarafından bir yarıyıl boyunca çalışmış olduğu projenin jüri esasına dayanan açık sözlü savunulması/ sunulması şeklinde yapılır. Diğer derslerde yarıyıl ve final sınav puanları için geçerli % oranı dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir. Belirlenen yüzde oranlarına göre 1 (bir) final sınavı yapılır. | Mezuniyet Koşulları | Eğitim programını tamamlayan ve stajını gerçekleştiren öğrenciler mezuniyete hak kazanırlar. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Doç. Dr. Seçil Gül MEYDAN YILDIZ (Bölüm Başkanı).
Doç. Dr. Serpil SAVCI (Erasmus Koord.) | Bölüm Olanakları | Bölümde bilgisayar, görsel laboratuvar, çizim masası-sandalyesi vb. donanıma sahip mekanlarda eğitim verilmektedir. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 | Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 | Şehir ve Bölge Planlama Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 | Şehir ve Bölge Planlama ile ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 6 | Şehir ve Bölge Planlama ile ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 7 | Şehir ve Bölge Planlama Alanının tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 8 | Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama ve kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 9 | Şehir ve Bölge Planlama Alanı ile ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır ve alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | 10 | Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / planlama / tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır. | 11 | Şehir ve Bölge Planlama Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | 12 | Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | 13 | Şehir ve Bölge Planlama Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. Bunun yanı sıra geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. Ayrıca yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. | 14 | Şehir ve Bölge Planlama alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 16 | Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 17 | Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | 18 | Şehir ve Bölge Planlama Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | 19 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. | 20 | Şehir ve Bölge Planlama mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. | 21 | Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. | 22 | Şehir ve Bölge Planlama Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme, Bunun yanı sıra geleceğe yönelik, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olma, | 23 | Şehir ve Bölge Planlama ile ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgilendirmek | 24 | Meslek yaşamında hayat boyu öğrenme konusunda bilinçlendirme | 25 | Planlama etiği ve ilkeleri konusunda sorumluluk bilinci kazanma | 26 | Planlama konusunda problem çözümü için modern şehircilik donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel
(pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail:
uo@bozok.edu.tr |
|
| | | | | | | | | |