Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Lisans Programları

EĞİTİM FAKÜLTESİ - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ - LİSANS



Program Tanımları
Kuruluş
Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2008 yılında kurulmuştur. 2015-2016 eğitim öğretim yılı itibariyle sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı öğrenci almaya başlamıştır.
Kazanılan Derece
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Ülke genelinde ÖSYM tarafından yapılan sınavlara girip yeterli puanı almak, bölümümüzü gerekli ümiversite tercih formlarında tercih etmek ve ÖSYM tarafından bu programa yerleştirilmiş olmak.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bozok Üniversitesinin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan İngilizce dersi için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu dersten beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili dersten muaf olurlar.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Program Profili
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programının amacı, öğrencilere mesleki yaşamlarında gerekli olacak temel bilgi, beceri ve yetenekleri kazandırmak, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştirmek, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, bilimsel etik kurallarını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı sosyal bilgiler öğretmenleri yetiştirmektir.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Sosyal bilgiler öğretmenliği programı mezunları “Sosyal Bilgiler Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi eğitim kurumlarına Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak atanmakta veya özel eğitim kurumlarında çalışmaktadırlar.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet Koşulları
240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Program başkanı: Doç. Dr. Hacı ÇOBAN(Adres: Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD Merkez/YOZGAT) (Tel: 0 354 242 10 25 /7707) (E-posta: haci.coban@bozok.edu.tr)
Bölüm Olanakları
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında 4 Doçent ve 1 Dr. Öğretim Üyesi bulunmaktadır.

Program Çıktıları
1Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
2Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
3Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.
4Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
5Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
6Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.
7Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
8Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.
9Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
10Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.
11Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
12Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.
13Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
14Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
15Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
16Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.
17Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
18Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
19Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
20Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.
21Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
22Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
23Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
24Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.
25Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.
26Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.
27Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
28Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
29Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
30Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
31Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
32Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
33Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.
34Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
35Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
36Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
37Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
38Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.
39Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
40Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
41Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.
42Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
43Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.
44Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
45Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.
46Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
47Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.
48Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
49Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
50Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.
51Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.


Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
111111111111111122222223333333333333333333333333333
BİLGİ1
BECERİ1
2
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
5
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2


Müfredat
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
4. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
5. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
6. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
7. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
8. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ I
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ I
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ I
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ II
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ II
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ II
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ III
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ III
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ III
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ IV
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ IV
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ IV
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ V
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ V
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ VI
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ VI
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr