Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Lisans Programları

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ (İ.Ö) - LİSANS



Program Tanımları
Kuruluş
26 Şubat 2010 tarihli ve 27505 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulan Yüksekokulumuz, ilköğretim ve lise düzeyindeki okullara Beden eğitim ve Spor Öğretmenleri ile çeşitli branşlarda Antrenör ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı birimlerin çeşitli kademelerine yönetici yetiştirmek amacıyla eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.
Kazanılan Derece
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Anrenötlük Eğitimi alanında "lisans derecesi" (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Bozok Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Bozok Üniversitesi'de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
1PY1-Antrenman bilimi ile ilgili kavramları bilir ve bunları farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 2PY2-Antrenman yöntemlerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. 3PY3-Spor organizasyonlarının yapı ve işleyişini açıklar. 4PY4-Performans ve yetenek ölçüm yöntemlerini açıklar. 5PY5-Psikolojinin spor performansına etkisiyle ilgili bilgi sahibidir. 6PY6-Spor sakatlıklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu ile ilgili bilgi sahibidir. 7PY7-Sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi sahibidir. 8PY8-Toplum sağlığını geliştirici fiziksel aktivite ve egzersiz yöntemleri ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibidir. 9PY9-Sporla ilgili yeterli mesleki İngilizce bilgisine sahiptir. 10PY10-Ulusal ve uluslar arası spor kuruluşlarını tanır ve onların çalışma özelliklerini bilir. 11PY11-Sportif aktivite sırasında ortaya çıkabilecek yaşamı tehdit eden acil durumlar karşısında gerekli müdahale hakkında bilgi sahibidir. 12PY12-Spor alanı ile ilgili (uzmanlık spor branşı) tesis, araç-gereç ve eğitim teknolojilerini bilir,kullanır ve geliştirir. 13PY13-İnsan organizmasının yapısı, görevleri, gelişimi hakkında bilgi sahibidir. 14PY14-Sportif faaliyet ve müsabaka organize etme bilgi ve becerisine sahiptir. 15PY15-Farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile sporcularının mevcut performanslarını gözlemler. 16PY16-Sporcuların teknik ve taktik becerilerinin gelişimi için gerekli uygulamaları yapar. 17PY17-Sporcu ve öğrencileri ilgi istek ve yeteneklerini doğrultusunda spora yönlendirme,geliştirme bilgi ve becerisine sahiptir. 18PY18-Yönetim, sporcu ve aile üçgeninde ilişkileri yürütecek yüksek iletişim becerilerine sahiptir. 19PY19-Herhangi bir spor branşında takım oluşturma, yarışmalara hazırlama ve katılımı konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 20PY20-İnsan vücüdunun fiziksel yapısı ve hareket sistemi ile ilgili bilgi sahibidir. 21PY21-Bilgisayar kullanma becerisi kazanır.Donanım, yazılım ve İnternet kullanma becerisine sahip olur 22PY22-Spor bilimleri alanındaki yenilikleri takip ederek bunların uygulamada kullanılmasını sağlar. 23PY23-Beden eğitimi ve sporla ilgili kavramları bilir ve kavramlar arası ilişkileri açıklar
Program Profili
Antrenörlük Eğitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoğun bir müfredat uygularken, öğrencilerinin kendi seçtikleri spor branşlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Bölümün eğitim programı antrenörlük mesleği ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Öğrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branşlarında iki yarıyıl içinde Staj eğitimlerini de tamamlamaktadırlar.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezunlar ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerinde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışmaktadırlar.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli ders öğretim planında her ders için ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Yozgat Bozok Üniversitesi Bilal Şahin Batı Kampüsü, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi C/Blok Kat: 3 Atatürk Yolu 7. Km P.K. 66100 Merkez-YOZGAT
Bölüm Olanakları
Antrenörlük Bölümü öğretim elemanı sayısı toplam 7’dir. Bölümün, Sağlıklı Yaşam Merkezi ve eğitim derslikleri gibi imkanları mevcuttur. Buna ek olarak şehirde yarı olimpik kapalı yüzme havuzu,kampüste spor salonları, futbol sahaları, tenis kortları, artistik jimnastik salonları okulun eğitim programlarının yürütülmesinde kullanılmaktadır.

Program Çıktıları
11.Antrenörlük eğitimi alanında edinilmesi gereken temel bilgi, beceri ile mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olur. 2- Antrenörlük mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleşen bilimsel gelişmeleri takip eder. 3- Farklı yaş, cinsiyet ve özel gruplara (çocuklar, yaşlılar ve engelli bireyler) uygun antrenman programı geliştirebilir. 4- Antrenörlük eğitimi alanında multidisipliner alanlardan edindiği bilgi ve donanımı kullanır. 5- Sporun altyapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. 6- Sporun toplumun her kesimine yaygınlaştırılmasında gerekli olan faaliyetleri planlar, organize eder, uygular ve geliştirir 7- Sporcuları, takımı ve diğer bireylerle etkili iletişim becerisine sahip olur. 8- Antrenörlük mesleği ile ilgili alanlarda (kondisyoner, teknik direktör, maç analizi uzmanı, performans ölçümü, spor masörlüğü, spor psikolojisi, spor beslenmesi, vb) uzmanlaşır. 9- Antrenman programında temel olan bilim dallarını (Antrenman bilgisi, Spor Fizyolojisi, Sporcu Beslenmesi, biyomekanik ve müsabaka analizi vb) ve yenilikleri takip eder. 10- Yaşam boyu spor bilincine sahip olur ve bunu meslek hayatı boyunca uygular.
2Antrenörlük eğitimi alanında edinilmesi gereken temel bilgi, beceri ile mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olur. 2- Antrenörlük mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleşen bilimsel gelişmeleri takip eder. 3- Farklı yaş, cinsiyet ve özel gruplara (çocuklar, yaşlılar ve engelli bireyler) uygun antrenman programı geliştirebilir. 4- Antrenörlük eğitimi alanında multidisipliner alanlardan edindiği bilgi ve donanımı kullanır. 5- Sporun altyapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. 6- Sporun toplumun her kesimine yaygınlaştırılmasında gerekli olan faaliyetleri planlar, organize eder, uygular ve geliştirir 7- Sporcuları, takımı ve diğer bireylerle etkili iletişim becerisine sahip olur. 8- Antrenörlük mesleği ile ilgili alanlarda (kondisyoner, teknik direktör, maç analizi uzmanı, performans ölçümü, spor masörlüğü, spor psikolojisi, spor beslenmesi, vb) uzmanlaşır. 9- Antrenman programında temel olan bilim dallarını (Antrenman bilgisi, Spor Fizyolojisi, Sporcu Beslenmesi, biyomekanik ve müsabaka analizi vb) ve yenilikleri takip eder. 10- Yaşam boyu spor bilincine sahip olur ve bunu meslek hayatı boyunca uygular.
3Antrenörlük eğitimi alanında edinilmesi gereken temel bilgi, beceri ile mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olur. 2- Antrenörlük mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleşen bilimsel gelişmeleri takip eder. 3- Farklı yaş, cinsiyet ve özel gruplara (çocuklar, yaşlılar ve engelli bireyler) uygun antrenman programı geliştirebilir. 4- Antrenörlük eğitimi alanında multidisipliner alanlardan edindiği bilgi ve donanımı kullanır. 5- Sporun altyapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. 6- Sporun toplumun her kesimine yaygınlaştırılmasında gerekli olan faaliyetleri planlar, organize eder, uygular ve geliştirir 7- Sporcuları, takımı ve diğer bireylerle etkili iletişim becerisine sahip olur. 8- Antrenörlük mesleği ile ilgili alanlarda (kondisyoner, teknik direktör, maç analizi uzmanı, performans ölçümü, spor masörlüğü, spor psikolojisi, spor beslenmesi, vb) uzmanlaşır. 9- Antrenman programında temel olan bilim dallarını (Antrenman bilgisi, Spor Fizyolojisi, Sporcu Beslenmesi, biyomekanik ve müsabaka analizi vb) ve yenilikleri takip eder. 10- Yaşam boyu spor bilincine sahip olur ve bunu meslek hayatı boyunca uygular.
4Antrenörlük eğitimi alanında edinilmesi gereken temel bilgi, beceri ile mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olur. 2- Antrenörlük mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleşen bilimsel gelişmeleri takip eder. 3- Farklı yaş, cinsiyet ve özel gruplara (çocuklar, yaşlılar ve engelli bireyler) uygun antrenman programı geliştirebilir. 4- Antrenörlük eğitimi alanında multidisipliner alanlardan edindiği bilgi ve donanımı kullanır. 5- Sporun altyapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. 6- Sporun toplumun her kesimine yaygınlaştırılmasında gerekli olan faaliyetleri planlar, organize eder, uygular ve geliştirir 7- Sporcuları, takımı ve diğer bireylerle etkili iletişim becerisine sahip olur. 8- Antrenörlük mesleği ile ilgili alanlarda (kondisyoner, teknik direktör, maç analizi uzmanı, performans ölçümü, spor masörlüğü, spor psikolojisi, spor beslenmesi, vb) uzmanlaşır. 9- Antrenman programında temel olan bilim dallarını (Antrenman bilgisi, Spor Fizyolojisi, Sporcu Beslenmesi, biyomekanik ve müsabaka analizi vb) ve yenilikleri takip eder. 10- Yaşam boyu spor bilincine sahip olur ve bunu meslek hayatı boyunca uygular.
5Antrenörlük eğitimi alanında edinilmesi gereken temel bilgi, beceri ile mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olur. 2- Antrenörlük mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleşen bilimsel gelişmeleri takip eder. 3- Farklı yaş, cinsiyet ve özel gruplara (çocuklar, yaşlılar ve engelli bireyler) uygun antrenman programı geliştirebilir. 4- Antrenörlük eğitimi alanında multidisipliner alanlardan edindiği bilgi ve donanımı kullanır. 5- Sporun altyapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. 6- Sporun toplumun her kesimine yaygınlaştırılmasında gerekli olan faaliyetleri planlar, organize eder, uygular ve geliştirir 7- Sporcuları, takımı ve diğer bireylerle etkili iletişim becerisine sahip olur. 8- Antrenörlük mesleği ile ilgili alanlarda (kondisyoner, teknik direktör, maç analizi uzmanı, performans ölçümü, spor masörlüğü, spor psikolojisi, spor beslenmesi, vb) uzmanlaşır. 9- Antrenman programında temel olan bilim dallarını (Antrenman bilgisi, Spor Fizyolojisi, Sporcu Beslenmesi, biyomekanik ve müsabaka analizi vb) ve yenilikleri takip eder. 10- Yaşam boyu spor bilincine sahip olur ve bunu meslek hayatı boyunca uygular.
6Antrenörlük eğitimi alanında edinilmesi gereken temel bilgi, beceri ile mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olur. 2- Antrenörlük mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleşen bilimsel gelişmeleri takip eder. 3- Farklı yaş, cinsiyet ve özel gruplara (çocuklar, yaşlılar ve engelli bireyler) uygun antrenman programı geliştirebilir. 4- Antrenörlük eğitimi alanında multidisipliner alanlardan edindiği bilgi ve donanımı kullanır. 5- Sporun altyapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. 6- Sporun toplumun her kesimine yaygınlaştırılmasında gerekli olan faaliyetleri planlar, organize eder, uygular ve geliştirir 7- Sporcuları, takımı ve diğer bireylerle etkili iletişim becerisine sahip olur. 8- Antrenörlük mesleği ile ilgili alanlarda (kondisyoner, teknik direktör, maç analizi uzmanı, performans ölçümü, spor masörlüğü, spor psikolojisi, spor beslenmesi, vb) uzmanlaşır. 9- Antrenman programında temel olan bilim dallarını (Antrenman bilgisi, Spor Fizyolojisi, Sporcu Beslenmesi, biyomekanik ve müsabaka analizi vb) ve yenilikleri takip eder. 10- Yaşam boyu spor bilincine sahip olur ve bunu meslek hayatı boyunca uygular.


Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
123333
BİLGİ1
BECERİ1
2
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
5
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2


Müfredat
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr