Yüksek Lisans Programları
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
- BAHÇE BİTKİLERİ (Y.L.)
- YÜKSEK LİSANS
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 17.03.2006 tarih ve 26111 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5467 Sayılı Kanunla 2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununa eklenen yeni ek maddeler doğrultusunda kurulmuştur.
Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörlüğünün Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans programları açılması konusundaki teklifi 13.04.2007 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Toplantısında incelenmiş ve 2809 Sayılı Kanun'un ilgili Maddeleri uyarınca Fen Bilimleri Enstitüsünün Faaliyete geçmiştir. | Kazanılan Derece | Ziraat Yüksek Mühendisi | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Yüksek Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitünün Yüksek Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtildiği şekildedir. | Kabul ve Kayıt Koşulları | 1.Belirlenen alanlarda lisans mezunu olma, 2. Yeterli derecede ALES puanı, 3. Yeterli derecede mezuniyet not ortalaması, 4. Giriş Sınavından başarılı olmak | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Önceki Öğrenmelerinin tanınması konusunda Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitünün Yüksek Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğine bakınız | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitünün Yüksek Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtildiği şekildedir. | Program Profili | Yüksek Öğretim Kanunu’nun amaç ve ilkeleri doğrultusunda, bahçe bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı kapsamındaki spesifik alanlarda uzmanlaşmış, en son bilgi ve yenilikler ile donatılmış, çevre ve insan sağlığını da dikkate alan, akademik anlayışa uygun bir bilgi birikimine ve analitik düşünceye sahip bilim insanlarının yetiştirilmesi bu programın temel amacıdır.
Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından örnek olması, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, yaşam boyu öğrenme anlayışına sahip, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, araştıran, ve sorgulayan Ziraat Yüksek Mühendisleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Bahçe Bitkileri Anabilim Dalı’ndan mezun olan Ziraat Yüksek Mühendisleri öncelikli olarak GıdaTarım ve Hayvancılık Bakanlığı’na bağlı İl ve İlçe Müdürlükleri ve Tarımsal Araştırma Enstitüleri’nde görev alabilmektedirler. Ayrıca Bayındırlık ve İskan, Kültür ve Turizm, Çevre ve Orman Bakanlıklarına bağlı kurumlarda, Üniversitelerde ve Belediyelerin çeşitli birimlerinde görev yapabilirler. Bunların yanı sıra doğa koruma ve çevre yönetimi ile ilgili kamu ve özel kurumlar ile sivil toplum örgütlerinde planlaması ve uygulayıcı olarak etkin görevler üstlenebilirler. Ayrıca özel çalışma alanlarına yönelik olarak bahçe bitkileri ıslahı, üretimi ve tohumculuğu ile tarımsal mücadele alanında faaliyet yapan ulusal ve uluslar arası şirketlerde görev yapabilirler | Üst Derece Programlarına Geçiş | Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görme hakkı elde ederler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Sınavlar Ölçme ve değerlendirme Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitünün Yüksek Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtildiği şekildedir. | Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet Koşulları Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitünün Yüksek Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtildiği şekildedir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Adres: Bozok Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Bahçe Bitkileri Bölümü, 66200, Yozgat.
Web Adresi: http://bozokziraat.bozok.edu.tr/bahcebitkileri
Tel No:
Fax No:
Bölüm Başkanı:Doç. Dr. Aysen KOÇ
AKTS/DS Koordinatörü:
| Bölüm Olanakları | Yozgat Bozok Üniversitesi Ziraat Fakültesi bünyesinde 5 araştırma laboratuarı, 4 uygulama laboratuarı ve yaklaşık 3200 da bir arazide araştırmalar yürütülmektedir.
Ziraat Fakültesinde Bölümüze ait bir adet Araştırma Lab., bir adet Vazo Ömrü LAb., 2 adet polikarbon sera, bir adet aşı ve parafinleme odası, bir adet Kaynaştırma Odası, bir adet soğuk hava deposu, bir adet mantar Odası bulunmaktadır.
Bahçe Bitkileri Bölümü olarak yoğun olarak kullandığımız Gedikhasanlı Araştırma Merkezinde (114 da) içerisinde bir laboratuvar ve birde seminer salonu bulunan hizmet binası mevcuttur. Yine bu Alanda 120 m2'lik bir polikarbon sera bulunmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 12 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 14 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
|