Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT207 | SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sürdürülebilir tarım uygulamalarını, çevreyle dost tarım tekniklerini, bitki, üretici ve tüketici üçgenindeki etkileşimleri öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Aysun ŞEHİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilir tarım ve iyi tarım uygulamalarını anlatır. | 2 | Konvansiyonel tarım ve sürdürülebilir tarım arasındaki farkı tanımlar. | 3 | Toprak ve Bitki analizlerini yorumlar. | 4 | Tarım ve Çevre kirliliğini tanımlar. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sürdürülebilir tarımın tanımı ve amaçları. Bugünkü tarımsal sistemlerin sonuç ve problemleri. Sürdürülebilir tarımsal sistemlere bakış. Sürdürülebilir tarım için amaç ve teknikler (Sürdürülebilir tarımda toprak verimliliğinin korunması, sürdürülebilir olabilme için ıslah etmek, zararlı, hastalık ve yabancı otların kontrolü, toprak işlemenin azaltılması gibi.) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir tarım, risk, risk analizi, risk değerlendirme kavramları | | | 2 | Tarımda karşılaşılan çevresel sorunlar (pestisit ve gübre kaynaklı kirlilik ve bulaşma, toprak erozyon vb) | | | 3 | Gıda üretiminde toprağın rolü | | | 4 | Sürdürülebilir tarımda toprak kaynakları ve yönetimi | | | 5 | Sürdürülebilir tarımda su kaynakları ve yönetimi | | | 6 | Sürdürülebilir tarımda gübreler, besin maddeleri ve yönetimi | | | 7 | Sürdürülebilir tarımda iklim ve etkileri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sürdürülebilir tarımda biyoçeşitlilik ve biyolojik kaynaklar | | | 10 | Sürdürülebilir tarımda pestisitler ve yönetimi | | | 11 | Sürdürülebilir tarımda enerji kaynakları ve yönetimi | | | 12 | Sürdürülebilir tarımda enerji kaynakları ve yönetimi | | | 13 | Tarıma sistemsel ve bütünleşik yaklaşımlar | | | 14 | Tarımın sosyoekonomik yönü | | | 15 | Final sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Edwards, A., Lal, R., Madden, P., Mıller, R.H., Sustainable Agricultural Systems, Soil and Water Conservation Society, Ankeny, Iowa, 1990. Sürdürülebilir tarım kursu notları, CIHEAM Zaragoza, İspanya, 11-22. Kasım. 1991. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 5 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 5 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |