Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT215TÜKETİCİ BİLİNCİ VE SAĞLIKSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere gelişen ve küreselleşen dünyada üretim ve tüketimin öznesi olan tüketicileri tanıma, ekonominin işleyişi ve piyasa ekonomisinde tüketicinin yerini ve önemini ortaya koyma, tüketici davranışlarını belirleyen etkenleri tanıma, tüketici alışkanlıkları ve satın alma kararları ile tüketici bilinci, tüketici hakları, güvenilir ürün ve kalitenin sağlıkla ilişkisi konularını anlamaya yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Aysun ŞEHİT
Öğrenme Çıktıları
1Tüketici bilinci ve davranışlarına ilişkin temel kavramları öğrenir.
2Piyasa ekonomisinde tüketicinin yerini öğrenir.
3Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörleri öğrenir.
4Yaşam tarzı ve kişilik (life style, self consept)kavramlarının tüketici alışkanlıkları üzerine etkisini açıklayabilir.
5Tüketici haklarını korumaya yönelik yasa ve kuruluşları öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tüketici davranış ve bilincine ilişkin temel kavramlar, ekonominin işleyişi ve piyasa ekonomisinde tüketicinin yeri, tüketici davranışını etkileyen etkenler, yaşam tarzı, tüketim ve sağlık, tüketici alışkanlıkları, tüketici satın alma karar süreci ile tüketici bilinci ve tüketici hakları, çevre ve tüketici eğitimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tüketici Bilinci Kavramı ve Özellikleri
2Tüketici Davranışında Disiplinler Arası Yaklaşım
3Ekonomi ve Piyasa Ekonomisinde Tüketicinin Yeri
4Tüketici Davranışlarının Pazarlamadaki Önemi
5Öğrenme ve Güdüleme, Tutum ve Değerler
6Yaşam Tarzı ve Kişilik Kavramlarının Tüketici Alışkanlıkları Üzerine Etkisi
7Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik ve Sosyal Faktörler
8Ara sınav
9Kişilik, Benlik ve Yaşam Biçimleri
10Sosyal Sınıf ve Kültürün Tüketici Bilinci ve Davranışı Üzerine Etkisi
11Tüketici Karar ve Satın Alma Süreci
12Tüketiciyi Bilgilendirmeye ve Korumaya Yönelik Yasa ve Kuruluşlar
13Tüketicinin Problemleri ve Çözümleri
14İlaçlama makineleri hakkında bilgi. Hasat harman makineleri
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Odabaşı Y, Argan M, Barış G, Velioğlu M, Eroğlu E, Tüketici Davranışları, Anadolu Üniversitesi. Eskişehir. 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Seminer122
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1     5  5     
ÖÇ2     5  5     
ÖÇ3     4  5     
ÖÇ4     5  5     
ÖÇ5     5  5     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr