Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S8TARIMSAL İŞLETMECİLİKSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İşletmecilik ve pazarlama hakkında temel bilgileri öğreterek tohumculuk işletmelerinin ekonomik temeli üzerine bilgi sağlamak, Etkin bir tohum işletmeciliği ve pazarlaması için gerekli prensip ve kavramları
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlamanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve pazarlama yaklaşımlarını öğrenir
2Pazarlama karmasının oluşumunu ve neye yaradığını anlar.
3Tohum üretimi ve pazarlamasındaki önemli ülke ve kuruluşları öğrenir.
4Tohum işletmelerinin benimseyecekleri pazar/ürün stratejilerini öğrenir.
5Tohum pazarlamasında ve dağıtım kanallarında yer alan aktörler ve modeller konusunda bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlama prensipleri, pazarlama karması, işletmecilik prensipleri, tohum işletmelerinin yapısı, tohum işletmeciliğini ve pazarlamasını etkileyen yasal mevzuat , ulusal ve uluslararası kuruluşlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tohumluk sistemine genel bir bakış, – Giriş – Dünya genelinde tohum endüstrisinin tarihsel gelişimi
2Tohumculuk sektöründe işletmecilik ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar
3Tohumculuğun teknik ve kurumsal yönleri
4Tohumculuğun ticari yönleri (maliyet unsurları ve maliyetlerin izlenmesi, kontrolü ve planlaması)
5Tohumculuk endüstrisinin dünyadaki durumu (tohum üretimi, tüketimi, dış ticareti)
6 Tohumculuk ile ilgili uluslararası (FIS, ISTA, OECD, UPOV, WIPO, WTO, ECOSA) ve ulusal (TKB, TURKTED, TURKTOB) kuruluşlar
7Genel tekrar ve tartışma
8vize sınavı
9Tohum sektörünün özelleştirilmesi
10Küreselleşmenin tohum sektörüne etkileri
11Türkiye’de tohum pazarlaması -1 (arz, talep, fiyat)
12Türkiye’de tohum pazarlaması -2 (tohum tedarik zinciri ve dağıtım kanalları ve yer alan aktörler)
13Türkiye’de tohum pazarlaması -2 (tohum tedarik zinciri ve dağıtım kanalları ve yer alan aktörler)
14 Tohumculuk ve tohum sektörü ile ilgili yasal mevzuat
15Tohumculuk ve tohum sektörü ile ilgili yasal mevzuat
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kugbei, S., M. Turner and P. Witthaut (eds). 2000. Finance and Management of Small-scale Seed Enterprises. Proceedings of a Workshop on Finance and Management of Small-scale Seed Enterprises, 26-30 October 1998, Addis Ababa, Ethiopia. ICARDA, Aleppo, Syria. iv + 191 pp. ISBN 92-9127-106-3. DELLAL,İ., GİRAY,F.H., 2001. “GAP Bölgesi’nde Buğday Tohumluğunun Tedariki ve Kullanımı” (The Supply and Use of Wheat Seed in GAP Region), Congress on Agriculture in GAP), Harran University, Sanliurfa/Turkiye. Kugbei S., Seed Economics, 2007. ISBN: 8172334974. TOTEM yayınları (www.totem.ege.edu.tr)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Gözlem13339
Bireysel Çalışma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ12     3   4   
ÖÇ2   3    5     
ÖÇ3 2  3  1     5
ÖÇ4         3 3  
ÖÇ5  4  3      5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr