Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S414 | TASAVVUFİ AHLAKİ METİNLER | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tasavvufi ahlaki metinlerinin üslup ve içerikleri hakkında bilgi ve fikir edindirmek, bu metinler aracılığıyla İslam literatürünü tanıyıp günümüz bilimsel araştırmalarıyla karşılaştırarak değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet ESGİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tasavvuf metinlerin üslubunu tanıma. | 2 | Tasavvufi metinleri okuyup anlayabilme becerisi kazanma. | 3 | Bu metinler üzerinden İslam kültürünü klasik kaynaklardan araştırabilme. | 4 | Klasik tasavvufî metinlerin nesir ve şiir örneklerinden yararlanabilme. | 5 | İslam dinini temel kaynaklarından öğrenebilme becerisi edinme. | 6 | İslam’ın felsefî çalışmalarıyla medeniyete yaptığı katkıları fark edebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tasavvufi düşüncenin temel yapısı
2 Tasavvufla ilgili felsefi metinlerin uslubu
3 Muhasibi ve tasavvufta nefs kavramı
4 Luma’da tasavvufi kavramlar
5 Kelebazi’nin Taarrufu’nda itikadi konular
6 Kuşeyri’nin Risale’sinde ilk dönem sufileri
7 Keşfü’l-mahcub’ta tasavvufi ekoller
8 Gazzali’nin metinlerinde zahir-batın ayrımı
9 Sühreverdi ve tasavvufi adab
10 İbnü’l-Arabî ile oluşan tasavvufi-felsefi dil
11 Fütühat-ı Mekkiyye’nin konuları ve üslubu
12 Fusûsu’l-hikem ve sufilerin varlık teorisi
13 Tasavvufi-Felsefi metinlerle ilgili şerh geleneği
14 Metinlerle ilgili genel değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasavvufi düşüncenin temel yapısı | | | 2 | Tasavvufla ilgili felsefi metinlerin uslubu | | | 3 | Muhasibi ve tasavvufta nefs kavramı | | | 4 | Luma’da tasavvufi kavramlar | | | 5 | Kelebazi’nin Taarrufu’nda itikadi konular | | | 6 | Kuşeyri’nin Risale’sinde ilk dönem sufileri | | | 7 | Keşfü’l-mahcub’ta tasavvufi ekoller | | | 8 | Gazzali’nin metinlerinde zahir-batın ayrımı | | | 9 | vize sınavı | | | 10 | Sühreverdi ve tasavvufi adab | | | 11 | İbnü’l-Arabî ile oluşan tasavvufi-felsefi dil | | | 12 | Fütühat-ı Mekkiyye’nin konuları ve üslubu | | | 13 | Fusûsu’l-hikem ve sufilerin varlık teorisi | | | 14 | Tasavvufi-Felsefi metinlerle ilgili şerh geleneği | | | 15 | Metinlerle ilgili genel değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Muhasibî, al-Riaya, Kahire 2001.
2. Serrâc, al-Luma, Beyrut 1984.
3. Kuşeyrî, ar-Risala, Kahire 1985.
4. Kelebazi, at-Taarruf, Beyrut 2005.
5. İbn al-Arabî, Fusûs al-hikem, Beyrut 1980. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |