Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM724 | YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, riskli ve normal yeni doğanın hastanede ve evde profesyonel bakımı - izlemi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yenidoğanın hemşirelik bakımını bilir | 2 | Normal ve riskli yenidoğanın bakımını bilir ; bakımını planlar ve uygular | 3 | Yenidoğan hemşirelik bakımı ile ilgili sorunları saptar | 4 | Yenidoğan bakımına ilişkin güncel yaklaşımları izleyebilir | 5 | Yenidoğanda karşılaşılan sorunlara yönelik kanıt temelli çözümler üretebilir | 6 | Yenidoğanın taburculuk eğitimini verir, evdeki bakımını planlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders yenidoğan ünitelerinin özellikleri, yenidoğan hemşireliğinin ilkeleri, yenidoğanın transport ve ileri yaşam desteği ilkeleri, hasta güvenliği, hasta ve ailenin bakım gereksinimleri, yenidoğan bakımında yenilikleri içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünyada ve Türkiye’de yenidoğan hemşireliği | | | 2 | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonu | | | 3 | Yenidoğanın transportu | | | 4 | Yenidoğanda ağrı değerlendirmesi | | | 5 | Genetik değerlendirme | | | 6 | Yenidoğanda solunuma ilişkin sorunlarda hemşirelik bakımı | | | 7 | Yenidoğanda kardiyak sorunlarda hemşirelik bakımı | | | 8 | Yenidoğanda gastrointestinal sistem sorunlarında hemşirelik bakımı | | | 9 | Yenidoğanda beslenme ve beslenme sorunlarına yaklaşım | | | 10 | Yenidoğan enfeksiyonları | | | 11 | Yenidoğanda endokrin-metabolik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı | | | 12 | Yenidoğanda hematolojik-nörolojik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı | | | 13 | Gelişimsel bakım | | | 14 | Taburculuk ve evde bakımın planlanması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri.
2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.
3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara.
4- Çavuşoğlu H (2015). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara.
5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul
6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006).
7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 20 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 1 | 7 |
Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | | 5 | 2 | | | 4 | 4 | 4 | | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 3 | 5 | | | | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | | 4 | 3 | 3 | | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | | 5 | | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 4 | | 4 | 2 | 5 | | 5 | 5 | 4 | | 5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |