|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM730 | KANITA DAYALI HEMŞİRELİK | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin; kanıta dayalı hemşireliğin önemini kavraması, Kanıt düzeylerini, kanıt düzeyi yüksek araştırmalara ulaşmayı, klinik soru geliştirebilmeyi bilmesi, bilimsel bir derlemeyi poster bildiri şeklinde hazırlayabilmesi ve poster bildiri sunumu yapabilmesi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Esra ÖZBUDAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini tanımlayabilmesi | 2 | Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarına ulaşabilmesi | 3 | Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilmesi | 4 | Kanıta dayalı hemşireliği uygulamaya yansıtabilmesi | 5 | Literatüre kanıt kazandırabilme | 6 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri ifade edebilmesi | 7 | Literatür taraması yapabilme | 8 | Bilimsel bir derleme yazabilecektir | 9 | Bilimsel bir poster hazırlayabilecektir | 10 | Poster bildiri sunumu yapabilecektir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciye, dünyadaki ve Türkiye'deki literatür doğrultusunda hemşirelikte mevcut kanıtları saptayabilmesi, bunları analiz edebilmesi, uygulamaya bu kanıtların konulabilmesi için görüş geliştirebilmesi, kanıta dayalı uygulamaya uygun klinik prosedürü olan kliniklerde bu kanıtların bakımın sonucuna etkisini gözlemleyerek analiz edebilmesi, kanıt geliştirmeye ihtiyaç olan farklı hemşirelik uygulamalarını tartışabilmesini amaçlamaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kanıta dayalı uygulama ve hemşirelik | | | 2 | Kanıta dayalı hemşireliğin tarihsel gelişimi | | | 3 | Kanıta dayalı uygulama süreci | | | 4 | Hemşirelik model- kuramları ve kanıta dayalı uygulama | | | 5 | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaya ilişkin engeller | | | 6 | Kanıta dayalı uygulama kaynakları ve rehberleri | | | 7 | Kanıt türleri ve düzeyleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma, kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları | | | 8 | Kanıt türleri ve düzeyleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma, kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları | | | 9 | Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmada veri tabanlarının seçimi ve kullanımı (MEDLINE, CINAHL, EBN)gibi) | | | 10 | Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmada veri tabanlarının seçimi ve kullanımı (MEDLINE, CINAHL, EBN)gibi) | | | 11 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulama örnekleri | | | 12 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulama örnekleri | | | 13 | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaların yaşama geçirilmesi | | | 14 | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaların yaşama geçirilmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Craig, J, Smyth RL, The evidence-based practice manuel for nurses, Churchill Livingstone, second ed, 2007.
Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Mosby, 2004.
Greenhalgh, T, How to Read a Paper: The Basics of Evidence Based Medicine. 2nd ed. BMJ Books. London, 2001.
Lemieux-Charles L, Champagne F, Using knowledge and evidence in health care, University of Toronto, 2004.
Muir Gray, J.A, Evidenec-Based Healthcare. Churchill Livingstone, Edinburgh, 1997
Newell, R, Burnard, P, Research for evidence-based practice, Blackwell pub. 2006.
Kelly EK et al. (2005). Evidence-based nursing: making changes in the clinical practice through the collaboration of nursing students and practicingnurses, Applied Nursing Research, 18, 229-231.
Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008.
Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia,2004.
Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, 2009. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ7 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ8 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | | | | | | | | ÖÇ9 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | | | | | | | | ÖÇ10 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|