Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İDÖ003ASİNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Bölüm öğretim üyesi
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci: Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişkileri belirleyebilecek, ön ek ve son ekler yardımıyla üretilen sözcükleri belirleyebilecek ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretebilecek sözlü ve yazılı dilde temel deyimleri kullanabilecek sözlü ve yazılı dilde temel söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İngilizce sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerinin geliştirilmesine odaklanır; öğrencilere İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirme fırsatı verilir; sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri, sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri kapsanır; bu ders kapsamında ayrıca, İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejilerine odaklanılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, ses, biçembirim, hece ve sözcük
2Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki Anlam Türleri: Çok anlamlılık, eş anlamlılık, eşdizimlilik, sözcük çağrışımları ve özel değişke
3Sözcük türetimi: kök, ön ek ve son ek ile sözcük türetimi
4Sözlü ve yazılı dilde deyimler, öbeksi eylemler Söz öbekleri, argo, güzel adlandırma, neolojizm ve atasözleri
5İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme
6İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme
7Sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri
8Ara sınav
9Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri
10Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri
11İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejileri
12İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejileri
13Metinler üzerinden tematik sözcük çalışması ve öğretimi
14Metinler üzerinden tematik sözcük çalışması ve öğretimi
15Genel tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım7321
Tartışma5630
Soru-Yanıt6530
Makale Kritik Etme5315
Bireysel Çalışma224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma5315
Ev Ödevi313
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr