Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İDÖ006ASDÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜRSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dünya İngilizceleri ve kültür hakkında eleştirel düşünme ve değerlendirme kabiliyeti vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Bölüm Öğretim üyeleri
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda öğrenci, 1. İngiliz ve Avrupa Kültürü incelemelerinde bulunacak 2. Doğu ve Batı kültürleri arası karşılaştırmalar yapacak 3. İngiliz dili ve kültürü arasında bağlantılar kuracak 4. İngiliz dili ve kültürünü tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavrayacak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2İngiliz kültürü ve tarihi
3Rönesans dönemi Batı kültürü
4Endüstri çağı ve İngiliz Toplumu
5İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı Ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları
6İngiliz edebiyatı ve dilsel gelişimi
7Dil ve kültür arasındaki ilişki ve dil öğretiminde rolü
8Ara sınav
9Modern Batı toplumlarında gelenekler ve dil
10İngiliz toplumunda gelenekler ve dil
11Doğu toplumları ve İngiliz toplumu
12İngiliz kültürüne modern yaklaşımlar
13Ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi
14Öğrenci sunumları
15Öğrenci sunumları
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford 2. Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım3515
Tartışma6212
Soru-Yanıt339
Takım/Grup Çalışması4832
Gösterme248
Proje Sunma4624
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma515
Ev Ödevi339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr