Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İDÖ006AS | DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dünya İngilizceleri ve kültür hakkında eleştirel düşünme ve değerlendirme kabiliyeti vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Bölüm Öğretim üyeleri |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda öğrenci, 1. İngiliz ve Avrupa Kültürü incelemelerinde bulunacak 2. Doğu ve Batı kültürleri arası karşılaştırmalar yapacak 3. İngiliz dili ve kültürü arasında bağlantılar kuracak 4. İngiliz dili ve kültürünü tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavrayacak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi
ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | İngiliz kültürü ve tarihi | | | 3 | Rönesans dönemi Batı kültürü | | | 4 | Endüstri çağı ve İngiliz Toplumu | | | 5 | İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı Ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları | | | 6 | İngiliz edebiyatı ve dilsel gelişimi | | | 7 | Dil ve kültür arasındaki ilişki ve dil öğretiminde rolü | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Modern Batı toplumlarında gelenekler ve dil | | | 10 | İngiliz toplumunda gelenekler ve dil | | | 11 | Doğu toplumları ve İngiliz toplumu | | | 12 | İngiliz kültürüne modern yaklaşımlar | | | 13 | Ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Öğrenci sunumları | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford
2. Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 3 | 5 | 15 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Gösterme | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |