Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
JMİ442GEOMETRİK JEOLOJİSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yerkabuğunu oluşturan kayaçlardaki, tabaka, kıvrım, kırık gibi yapıların sahip olduğu geometrik ögelerin biribirleriyle ve bu ögeleri oluşturan kuvvetlerle arasındaki ilişkileri temel geomeri bilgileri yardımıyla öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Hasan ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Tabaka, kıvrım ve kırık gibi yapıların yerkabuğunu iç kısımlarındaki devamlarını üç boyutlu olarak daha iyi kavrar
2Bu tür yapılarla ilgili problemleri temel geometri bilgilerini kullanarak çözer
3Kömür katmanları ve benzeri maden yatakları, yeraltı suyu, pertol ve doğal gaz hazne kayalarının yeraltındaki duruşunu ve boyutlarını, sondaj verileri ve varsa yüzeylemeleri kullanarak hesaplar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel geometrik bilgilerin hatırlanması
2Düzlem geometri ile ilgili temel bilgiler
3Trigonometrinin temel bilgileri
4Uzay geometri ve tasarı geometri
5Geometrik bilgilerin jeolojide kullanım alanları
6Geometrik jeolojinin tanımı ve kapsamı
7Kayaçlarda ve yerkabuğu yapısında geometrik ögeler
8Ara sınav
9Kayaçlarda ve yerkabuğu yapısında geometrik ögeler
10Geometrik jeoloji problemlerinin başlıca çözüm yöntemleri
11Geometrik jeoloji problemlerinin başlıca çözüm yöntemleri
12Örnek çözümlü problemler
13Örnek çözümlü problemler
14Örnek çözümlü problemler
15Örnek çözümlü problemler
16Örnek çözümlü problemler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tatar, Y. 1988. Geometrik Jeoloji. Fırat Ün. Müh. Fak. Jeoloji Müh. Bölümü ders notları No:2, Elazığ Tatar, Y. 2008. Geometri Destekli Jeolojik Harita Bilgisi. TMMOB Jeoloji Müh. Odası Yayını,Yayın No: 102, 321 s, İstanbul. Karaman, E. 1996. Temel Yapısal Jeoloji ve Uygulamaları. Akdeniz Üniv. Yayını, 336 s. Karaman, E. ve Kibici, Y. 1999. Temel Jeoloji Prensipleri. Akdeniz Üniv. Yayını, 361 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16348
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr