Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL557DİJİTAL PAZARLAMASeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin dijital teknolojilerin pazarlamadaki etkisin anlaması ve bu iki kavramın pazarlamada etkin şekilde kullanıma yönelik stratejileri ve yöntemleri öğrenmesi amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZBÖLÜK
Öğrenme Çıktıları
1Djital pazarlama ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur
2Dijital teknolojileri, dijital medyanın doğuşunu ve geleneksel medyaya etkisini açıklayabilir
3Mobil pazarlama, blogla pazarlama, arama motoru pazarlaması, sosyal medya pazarlaması hakkında bilgi sahibi olur
4Markaların, tüketiciler ile dijital medyada kurduğu diyaloğu analiz edebilir
5Etkili sosyal medya pazarlama stratejileri hakkında bilgi edinir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnternet ve küreselleşme, dijital pazarlama ve internet'in ilkeleri, elektronik pazarlarda yaşanan dönüşüm ve dijital ekonomiye geçiş, elektronik ticaret ve b2b, b2c, c2c uygulamaları, dijital pazarlama stratejileri, sanal topluluklar ve sosyal medya, blogla pazarlama, mobil pazarlama, arama motoru pazarlaması, dijital tüketiciler, pazarlama karmasının dijital ortamda uygulanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnternet ve küreselleşmeKonu Anlatımı
2Dijital pazarlama ve internetin ilkeleriKonu Anlatımı
3Elektronik pazarlarda yaşanan dönüşüm ve dijital ekonomiye geçişKonu Anlatımı
4Elektronik ticaret ve b2b, b2c, c2c uygulamalarıKonu Anlatımı
5Dijital pazarlama stratejileriKonu Anlatımı
6sanal topluluklar ve sosyal medyaKonu Anlatımı
7blogla pazarlamaKonu Anlatımı
8Ara sınav için bireysel çalışmaAra sınav için bireysel çalışma sunumu ve rapor teslimi
9arama motoru pazarlamasıMakale İncelemesi ve Sunum
10dijital tüketicilerMakale İncelemesi ve Sunum
11Pazarlama karmasının dijital ortamda uygulanmasıMakale İncelemesi ve Sunum
12Mobil pazarlamaMakale İncelemesi ve Sunum
13Dijital Pazarlamada Güncel KonularMakale İncelemesi ve Sunum
14Final sınavı için bireysel çalışmaFinal sınavı için bireysel çalışma sunumu ve rapor teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Damian Ryan, Dijital Pazarlama, İş Bankası Kültür Yayınları Güncel Makaleler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Tartışma12224
Alan Çalışması21224
Rapor Hazırlama6212
Rapor Sunma616
Proje Hazırlama12224
Makale Yazma6318
Makale Kritik Etme616
Bireysel Çalışma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ1   3  333  333   33    23
ÖÇ2   3  333  333   33    23
ÖÇ3   3  333  333   33    23
ÖÇ4   3  333  333   33    23
ÖÇ5   3  333  333   33    23
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr