Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL560NİCEL KARAR VERME TEKNİKLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Karar problemlerinin analizinde matematiksel tekniklerin bilgisayar programları ile kullanımını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Elif ACAR
Öğrenme Çıktıları
1Karar problemlerini tanımlayabilir, matematiksel modeli kurabilir.
2Modeli doğrusal programlama simpleks algoritmasıyla çözebilir
3Tam sayılı programlamayla çözebilir
4Duyarlılık analizleri yapabilir
5Dinamik Programlama problemlerini doğrusal programlamayla çözebilir
6Ulaştırma problemlerini doğrusal programlamayla çözebilir
7İki kişilik oyunları doğrusal programlamayla çözebilir
8Proje tamamlamada en kısa zamanı hesaplayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Karar Teorisi, Doğrusal Programlama, Tamsayılı Doğrusal Programlama, Hedef Programlama, Dinamik Programlama, Ulaştırma Modelleri, Oyun Teorisi, Ağ Modelleri, Simülasyon, Markov Zincirleri, Doğrısal Olmayan Matematiksel Modeller
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karar Teorisi
2Doğrusal Programlama
3Model Kurma Örnekleri
4Doğrusal Programlamada Excel Çözücü Kullanımı
5Excel Çözücü ile Problem Çözümü Örnekleri
6Tamsayılı Programlama Problemlerinin Excel Çözücü İle Çözümü
7 Ulaştırma Problemlerinin Doğrusal Programlama ile Çözümü
8Ara Sınav
9PERT CPM Analizlerinin Excel ile bulunması
10Oyun Problemlerinin Doğrusal Programlama ile Çözümü
11Dinamik Pogramlama
12Hedef Programlama
13Markov Zincirleri
14Simülasyon, Excelde Monte Carlo Simülasyonu
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hülya Tütek, Şevkinaz Gümüşoğlu, Aslı Özdemir; Sayısal Yöntemler Yönetsel Yaklaşım Hasan Durucasu; Excel Çözücü ile doğrusal Programlama Şule Özkan; Yöneylem Araştırması nicel karar teknikleri Ahmet Öztürk, Yöneylem Araştırması Hamdy Taha; Yöneylem Araştırması
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14342
Soru-Yanıt14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
Ev Ödevi6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15                        
ÖÇ2                         
ÖÇ3                         
ÖÇ4                         
ÖÇ5                         
ÖÇ6                         
ÖÇ7                         
ÖÇ8                         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr