Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL578KARAR VERMEDE MATEMATİKSEL MODELLERSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Karar problemlerinin analizinde matematiksel tekniklerin kullanımını ve bazı işletme problemlerinin bilgisayar programları ile çözüm uygulamasını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Elif ACAR
Öğrenme Çıktıları
1Karar problemlerini tanımlayabilir, matematiksel modeli kurabilir.
2Modeli doğrusal programlama simpleks algoritmasıyla çözebilir
3Tam sayılı programlamayla çözebilir
4Duyarlılık analizleri yapabilir
5Dinamik Programlama problemlerini doğrusal programlamayla çözebilir
6Ulaştırma problemlerini doğrusal programlamayla çözebilir
7İki kişilik oyunları doğrusal programlamayla çözebilir
8Proje tamamlamada en kısa zamanı hesaplayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Karar Teorisi, Doğrusal Programlama, Tamsayılı Doğrusal Programlama, Ulaştırma Modelleri, Ağ Modelleri, Oyun Teorisi, Dinamik Programlama, Simülasyon, Doğrusal Olmayan Matematiksel Modeller
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karar Teorisi Konu Anlatımı
2Doğrusal Programlamada Model Kurma Konu Anlatımı
3Model Kurma ÖrnekleriKonu Anlatımı
4Excel Çözücü Yardımıyla Doğrusal Programlama ÇözümüKonu Anlatımı
5Tamsayılı Doğrusal ProgramlamaKonu Anlatımı
6Ulaştırma ModeliKonu Anlatımı
7Ulaştırma Problemlerinin doğrusal programlama ile çözümüKonu Anlatımı
8Ara SınavSınav
9Oyun TeorisiKonu Anlatımı
10Oyun problemlerinin doğrusal programlama ile çözümüKonu Anlatımı
11Proje AnaliziKonu Anlatımı
12Pert Cpm Analizlerinin Excel Çözücü ile ÇözülmesiKonu Anlatımı
13Dinamik Programlama Konu Anlatımı
14Monte Carlo SimülasyonuKonu Anlatımı
15Final SınavıSınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hasan Durucasu; Excel Çözücü ile Doğrusal Programlama Şule Özkan; Yöneylem Araştırması nicel karar teknikleri Ahmet Öztürk, Yöneylem Araştırması Hamdy Taha; Yöneylem Araştırması
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14342
Soru-Yanıt14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
Ev Ödevi6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ1       55     5          
ÖÇ2       55     5          
ÖÇ3       55     5          
ÖÇ4       55     5          
ÖÇ5       55     5          
ÖÇ6       55     5          
ÖÇ7       55     5          
ÖÇ8       55     5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr