Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT6101.01. | İLERİ MİKRO EKONOMİK ANALİZ | Seçmeli | 1 | 1 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin mikro iktisat bilgilerini ve iktisadi analiz yetilerini geliştirmek. mikro iktisadi konuları ve sorunları özellikle bölgesel kalkınma ve gelişme perspektifinde ortaya koymak, tartışmak ve bölgesel düzeyde analiz yapabilme becerisini geliştirebilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İbrahim DOĞAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İleridüzeydeki niceliksel tekniklerin mikroiktisadiproblemlerinanalizinde kullanma yeteneğisağlamak | 2 | Analitik düşünme ve sorun çözme yeteneklerinin gelişmesi | 3 | İktisadi sistemleri ve karar mekanizmalarınıtanımlamak ve yorumlamak | 4 | Bölgesel düzeyde politikaları tanımlamak ve yorumlamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Tüketici Davranışları Teorisi, Üretim Teorisi, Tam Rekabet Teorisi, Monopol Teorisi, Monopollü Rekabet Teorisi, Oligopol Teorileri, Faktör Piyasaları, Faktör Talebi, Faktör Arzı, Mübadelenin genel dengesi, Üretimde genel dengePareto Optimumu, Pareto Optimumu ve Tam rekabet, Eksik Rekabet ve Refah Maksimizasyonu, Tam Rekabet ve Dışsallıklar, İkinci en iyi teoremi, Gelir Dağılımı Kavramı, Gelir Dağılımı Eşitsizliğinin Ölçülmesi, Yoksulluk KavramıYoksulluğun Ölçülmesi ve Nedenleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tüketici Davranışları Teorisi | | | 2 | Üretim Teorisi | | | 3 | Tam rekabet teorisi | | | 4 | Monopol Teorisi | | | 5 | Monopollü rekabet teorisi | | | 6 | oligopol teorisi | | | 7 | Faktör Piyasaları | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Genel Denge Teorisi | | | 10 | refah iktisadı teorisi | | | 11 | gelir dağılımı ve yoksulluk | | | 12 | bilgi ekonomisi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Varian H. R. Intermediate Microeconomics, W.W. Norton Company, New York, 2003.
Pyndyck, R and D. Rubinfeld, (2009) Microeconomics, 7th ed., Pearson Education International, New Jersey |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Ev Ödevi | 1 | 88 | 88 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |