Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT61022.01 | İKTİSAT SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 1 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal olayları bilimsel olarak analiz etme ve yorumlama yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Figen Tombak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyal bilimlerin doğa ve sağlık bilimlerinden farklı yönlerini öğrenebilir. | 2 | Sosyal bilimler alanında yapılan çalışmaların metodolojisi hakkında genel bir bilgiye sahip olabilir. | 3 | Yaşadığı toplumun özelliklerinin ve uluslararasındaki kültürel farkların daha iyi ayrımına varabilecek düzeye gelebilir. | 4 | Çevreyle ilişkilerinde daha başarılı olabilmek için gerekli temel bilgilerle donanmış hale gelebilir. | 5 | Ekonomik olayların temelindeki sosyal boyutu kavrayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojinin tamını, küreselleşme, sosyolojik soru sorma, yoksulluk, eğitim, küresel eşitsizlik, çevre ve risk, çalışma ve ekonomik yaşam, tabakalaşma ve sınıf, şehirler ve kentsel alanlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyoloji nedir? | Konu Anlatımı | | 2 | Küreselleşme ve değişen dünya | Konu Anlatımı | | 3 | Sosyolojik soru sorma ve cevaplama | Konu Anlatımı | | 4 | Sosyolojide kuramsal düşünme | Konu Anlatımı | | 5 | Toplumsal etkileşim ve günlük yaşam | Konu Anlatımı | | 6 | Toplumsallaşma, yaşam akışı ve yaşlanma | Konu Anlatımı | | 7 | Aileler ve mahrem ilişkiler | Konu Anlatımı | | 8 | Vize Sınavı | Sınav | | 9 | Tabakalaşma ve sınıf | Konu Anlatımı | | 10 | Yoksulluk, toplumsal dışlama ve refah | Konu Anlatımı | | 11 | Küresel eşitsizlik | Konu Anlatımı | | 12 | Cinsellik ve toplumsal cinsiyet | Konu Anlatımı | | 13 | Irk, etniklik ve göç | Konu Anlatımı | | 14 | Çalışma ve ekonomik yaşam | Konu Anlatımı | | 15 | Final Sınavı | Sınav | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anthony Giddens, Sosyoloji, Kırmızı Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 4 | 2 | 8 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 3 | 2 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |