Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT6202.01 | KALKINMA EKONOMİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin kalkınma iktisadının temel kavram ve konularını ayrıntılı olarak tanımalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğrt. Üyesi Figen Tombak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kalkınma iktisadının amacı ve öneminin ne olduğunu öğrenir. | 2 | Kalkınma iktisadının analiz yöntemlerinin ne olduğu konusunda bilgi edinir. | 3 | Kalkınma teorileri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Kalkınma politikaları hakkında yorum yapmayı öğrenir. | 5 | Ülkelerin kalkınma süreçlerini yorumlayabilme yeteneği kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Genel hatlarıyla, büyüme iktisadının tanımı, kapsamı, konuları ve düşünce tarzı tanıtılır. Özellikle ekonomik büyümenin temel kaynakları, ekonomik büyüme teorileri ayrıntılı olarak sunulur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalkınma iktisadının doğuşu ve gelişimi | Konu Anlatımı | | 2 | Ekonomik gelişmişlik düzeyinin ölçülmesi | Konu Anlatımı | | 3 | Az gelişmiş ülkelerin profili | Konu Anlatımı | | 4 | Nüfus ve kalkınma ilişkisi | Konu Anlatımı | | 5 | Kalkınmada tarihsel aşamalar ve safha teorisi | Konu Anlatımı | | 6 | Kısır denge teorileri | Konu Anlatımı | | 7 | Düalizm teorisi | Konu Anlatımı | | 8 | Ara Sınav | Konu Anlatımı | | 9 | Yapısal değişim modelleri | Konu Anlatımı | | 10 | Uluslararası bağımlılık teorileri | Konu Anlatımı | | 11 | Kalkınma ve sermaye ihtiyacı | Konu Anlatımı | | 12 | Kalkınmanın finansman kaynakları: İç finansman kaynakları | Konu Anlatımı | | 13 | Kalkınmanın finansman kaynakları: Dış finansman kaynakları | Konu Anlatımı | | 14 | İMF, Küreselleşme ve AGÜ’ler | Konu Anlatımı | | 15 | İstikrar politikaları | Konu Anlatımı | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Metin BERBER, İktisadi Büyüme ve Kalkınma, 6. Baskı, Trabzon:2010 (Temel kaynak)
Sami TABAN, Muhsin KAR, Kalkınma İktisadı, Nobel Yayınevi, Ankara:2008.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |