Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT6209.01BÜYÜME TEORİLERİSeçmeli127
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste modern büyüme teorilerinin tanıtılması, farklı büyüme modellerinin karşılaştırılması öğrenciye aktarılacak, iktisadi büyüme alanındaki kuramsal ve ampirik gelişmeler ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İbrahim DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Modern Büyüme Teorilerini açıklayabilir.
2İktisadi büyüme ve iktisadi kalkınma arasındaki farkları ayırt edebilir.
3Klasik ve modern büyüme teorilerini karşılaştırabilir.
4İktisadi büyüme alanındaki modelleri ilişkilendirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Ders Türkiye'nin büyüme deneyimini ve Türkiye’nin ekonomik olarak neden gelişmiş ülkeleri yakalayamadığı tartışarak başlar. Problemi anlamak için büyüme teorisine bakılır. Harrod’un bıçak sırtı teoremi ve Solow’un Harrod’a cevabı incelenir. Mankiw, Romer ve Weil’in Solow’a katkıları tartışıldıktan sonra eğitim ve AR-GE’nin vurgulandığı içsel büyüme teorileri dönülür. Büyüme teorisine en yeni katkı, kurumsalcı yaklaşım incelendikten sonra yeniden Türkiye’ye dönerek, hızlı büyüme ve yüksek kişi başına milli gelir sağlayacak faktörler olarak Türkiye’nin tasarruf ve yatırım eğilimleri, eğitim harcamaları, AR-GE ve kurumlar açısından ne durumda olduğuna bakılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İktisadi Büyüme Kavramı
2İktisadi Büyümenin Ölçülmesi ve Özellikleri
3İktisadi Büyümenin Kaynakları ve Sınırları
4Rostow’un Gelişmenin Aşamaları Yaklaşımı
5Geleneksel Büyüme Teorileri
6Modern Büyüme Teorileri: Harrod Domar Büyüme Modeli
7Ara Sınav
8Neo-Klasik Büyüme Teorisi
9Tasarruf Oranı ve Gelir Dağılımı: Kaldor Büyüme Modeli
10İçsel Büyüme Modelleri: İçsel Büyümenin Kaynakları ve İçselleşme Süreçleri
11 İçsel Büyüme Modelleri
12İktisadi Büyüme Teorilerinde Küreselleşme ve Dışa Açıklık
13Türkiye Ekonomisi'nde İktisadi Büyüme ve Temel Belirleyicileri
14Genel Değerlendirme
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. İlker PARASIZ, Büyüme Teorileri, Ezgi Kitabevi, 2008. Erinç Yeldan, (2010), İktisadi Büyüme ve Bölüşüm Teorileri, İstanbul: Efil Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma40140
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma403120
Okuma50150
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)216
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr