Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT6209.01 | BÜYÜME TEORİLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste modern büyüme teorilerinin tanıtılması, farklı büyüme modellerinin karşılaştırılması öğrenciye aktarılacak, iktisadi büyüme alanındaki kuramsal ve ampirik gelişmeler ele alınacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İbrahim DOĞAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modern Büyüme Teorilerini açıklayabilir. | 2 | İktisadi büyüme ve iktisadi kalkınma arasındaki farkları ayırt edebilir. | 3 | Klasik ve modern büyüme teorilerini karşılaştırabilir. | 4 | İktisadi büyüme alanındaki modelleri ilişkilendirebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ders Türkiye'nin büyüme deneyimini ve Türkiye’nin ekonomik olarak neden gelişmiş ülkeleri yakalayamadığı tartışarak başlar. Problemi anlamak için büyüme teorisine bakılır. Harrod’un bıçak sırtı teoremi ve Solow’un Harrod’a cevabı incelenir. Mankiw, Romer ve Weil’in Solow’a katkıları tartışıldıktan sonra eğitim ve AR-GE’nin vurgulandığı içsel büyüme teorileri dönülür. Büyüme teorisine en yeni katkı, kurumsalcı yaklaşım incelendikten sonra yeniden Türkiye’ye dönerek, hızlı büyüme ve yüksek kişi başına milli gelir sağlayacak faktörler olarak Türkiye’nin tasarruf ve yatırım eğilimleri, eğitim harcamaları, AR-GE ve kurumlar açısından ne durumda olduğuna bakılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İktisadi Büyüme Kavramı | | | 2 | İktisadi Büyümenin Ölçülmesi ve Özellikleri | | | 3 | İktisadi Büyümenin Kaynakları ve Sınırları | | | 4 | Rostow’un Gelişmenin Aşamaları Yaklaşımı | | | 5 | Geleneksel Büyüme Teorileri | | | 6 | Modern Büyüme Teorileri: Harrod Domar Büyüme Modeli | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Neo-Klasik Büyüme Teorisi | | | 9 | Tasarruf Oranı ve Gelir Dağılımı: Kaldor Büyüme Modeli | | | 10 | İçsel Büyüme Modelleri: İçsel Büyümenin Kaynakları ve İçselleşme Süreçleri | | | 11 | İçsel Büyüme Modelleri | | | 12 | İktisadi Büyüme Teorilerinde Küreselleşme ve Dışa Açıklık | | | 13 | Türkiye Ekonomisi'nde İktisadi Büyüme ve Temel Belirleyicileri | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. İlker PARASIZ, Büyüme Teorileri, Ezgi Kitabevi, 2008.
Erinç Yeldan, (2010), İktisadi Büyüme ve Bölüşüm Teorileri, İstanbul: Efil Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 40 | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 40 | 3 | 120 |
Okuma | 50 | 1 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |