Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT6215.01 | ORTADOĞU İKTİSADI | Seçmeli | 1 | 2 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencinin, ortadoğu tarihinde yer alan önemli iktisatçılar, yaklaşımlar, iktisadi düşünce ile somut tarih etkileşimi gibi konularda bilgi edinmesi ve farklı iktisadi okullar arasında karşılaştırma yapabilme ve çözümlemelerine tarihsel bir boyut katabilme yetisi kazanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi düşünce tarihinin metodolojik temelleri ile ilgili kavramları tanımlayabilir. | 2 | İktisadi Okullar arasındaki benzerlikler farklılıkları analiz edebilir. | 3 | İktisadi Okullar arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ortadoğu tarihinin metodolojik temelleri, ilkçağda iktisadi düşünce, ortaçağda iktisadi düşünce, merkantilizm’de iktisadi düşünce, fizyokrasi’de iktisadi düşünce, klasik iktisadi düşünce, klasik iktisadi düşünceye tepkiler, neoklasik iktisadi düşünce, yirminci yüzyılda iktisadi düşünce, marjinalizmin öncüleri, neoklasik değer ve bölüşüm teorisi, sosyalist düşüncenin doğuşu, öğretilerden bağımsız iktisada doğru: nicel iktisat, iktisadi düşüncelerde yeni gelişmeler ve iktisat biliminin geleceğidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İktisadi Düşünce Tarihinin Metodolojik Temelleri | | | 2 | İlkçağda İktisadi Düşünce | | | 3 | Ortaçağda İktisadi Düşünce | | | 4 | Merkantilizm’de İktisadi Düşünce | | | 5 | Fizyokrasi’de İktisadi Düşünce | | | 6 | Klasik İktisadi Düşünce | | | 7 | Klasik İktisadi Düşünceye Tepkiler | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Neoklasik İktisadi Düşünce | | | 10 | Yirminci Yüzyılda İktisadi Düşünce | | | 11 | Marjinalizmin Öncüleri Neoklasik Değer ve Bölüşüm Teorisi | | | 12 | Sosyalist Düşüncenin Doğuşu | | | 13 | Öğretilerden Bağımsız İktisada Doğru: Nicel İktisat | | | 14 | İktisadi Düşüncelerde Yeni Gelişmeler ve İktisat Biliminin Geleceği | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 25 | 50 |
Beyin Fırtınası | 2 | 12 | 24 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 40 | 80 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |