Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT6217.01 | BÖLGESEL İKTİSAT | Seçmeli | 1 | 2 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bölgesel Ekonomi dersinin temel amacı; öğrencilerin bölgesel ekonomi alanına giren kavram ve konuları tanımalarını sağlamaktır. Günlük hayatta karşılaşılan temel ekonomik sorunların bir kısmı, coğrafi yani bölgesel nitelikte olduğundan ve bölgesel sosyo-ekonomik dengesizlikler arttığından, öğrencilerin belli düzeyde ilgili konular hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Ü. Mustafa SARKIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | iktisadi düşüncede mekân (alan) analizi, kuruluş yeri teorileri ve etki alanını saptayan teorileri öğrenerek gerçek hayatla karşılaştırma yapar | 2 | En uygun kuruluş yerinin seçimi için önerilerde bulunabilir. | 3 | ekonomik gelişme sonucu ortaya çıkan bölgesel gelişme farklarını ortadan kaldıracak çözümler üretmeye çalışır. | 4 | Çeşitli ülkelerde bölgesel gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikaları inceler | 5 | Türkiye’de bölgeler arasındaki gelişme farklarını gidermeye yönelik fikirler geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bölgesel iktisada giriş ve temel kavramlar, Alansal analiz teorisyenleri, Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri,İktisadi planlama ve planlama bölgelerinin saptanması, Bölgesel gelişme farklılıkları, Türkiye’de bölgesel farklılıklar ve nedenleri,Gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar, Kalkınma kutupları teorisi,Kalkınma kutuplarının oluşturulmasına yönelik uygulamalar
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bölgesel iktisada giriş ve temel kavramlar.
| | | 2 | Alansal analiz teorisyenleri
| | | 3 | Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri: Taşıma harcamaları.
| | | 4 | Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri: Dışsal ekonomiler
| | | 5 | Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri: Diğer faktörler.
| | | 6 | İktisadi planlama ve planlama bölgelerinin saptanması.
| | | 7 | Bölgesel gelişme farklılıkları.
| | | 8 | arasınav
| | | 9 | Aşırı kalabalık bölgelerin sorunları
| | | 10 | Türkiye’de bölgesel farklılıklar ve nedenleri
| | | 11 | Gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar
| | | 12 | Çeşitli ülkelerde bölgesel gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar (AB-ABD)
| | | 13 | Türkiye’de bölgesel gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar
| | | 14 | Kalkınma kutupları teorisi.
| | | 15 | Kalkınma kutupları teorisi.
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Z. DİNLER, Bölgesel Ekonomi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2010
- H. ERKAN, Sosyo-ekonomik Bölgesel Gelişme, DEÜ Yayınları, İzmir, 1987
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 3 | 2 | 6 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2,5 | 7,5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 40 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |