Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT6217.01BÖLGESEL İKTİSATSeçmeli127
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bölgesel Ekonomi dersinin temel amacı; öğrencilerin bölgesel ekonomi alanına giren kavram ve konuları tanımalarını sağlamaktır. Günlük hayatta karşılaşılan temel ekonomik sorunların bir kısmı, coğrafi yani bölgesel nitelikte olduğundan ve bölgesel sosyo-ekonomik dengesizlikler arttığından, öğrencilerin belli düzeyde ilgili konular hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Ü. Mustafa SARKIM
Öğrenme Çıktıları
1iktisadi düşüncede mekân (alan) analizi, kuruluş yeri teorileri ve etki alanını saptayan teorileri öğrenerek gerçek hayatla karşılaştırma yapar
2En uygun kuruluş yerinin seçimi için önerilerde bulunabilir.
3ekonomik gelişme sonucu ortaya çıkan bölgesel gelişme farklarını ortadan kaldıracak çözümler üretmeye çalışır.
4Çeşitli ülkelerde bölgesel gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikaları inceler
5Türkiye’de bölgeler arasındaki gelişme farklarını gidermeye yönelik fikirler geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bölgesel iktisada giriş ve temel kavramlar, Alansal analiz teorisyenleri, Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri,İktisadi planlama ve planlama bölgelerinin saptanması, Bölgesel gelişme farklılıkları, Türkiye’de bölgesel farklılıklar ve nedenleri,Gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar, Kalkınma kutupları teorisi,Kalkınma kutuplarının oluşturulmasına yönelik uygulamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bölgesel iktisada giriş ve temel kavramlar.
2Alansal analiz teorisyenleri
3Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri: Taşıma harcamaları.
4Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri: Dışsal ekonomiler
5Faaliyetlerin alanda dağılım nedenleri: Diğer faktörler.
6İktisadi planlama ve planlama bölgelerinin saptanması.
7Bölgesel gelişme farklılıkları.
8arasınav
9Aşırı kalabalık bölgelerin sorunları
10Türkiye’de bölgesel farklılıklar ve nedenleri
11Gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar
12Çeşitli ülkelerde bölgesel gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar (AB-ABD)
13Türkiye’de bölgesel gelişmişlik farklılıklarını azaltıcı politikalar
14Kalkınma kutupları teorisi.
15Kalkınma kutupları teorisi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Z. DİNLER, Bölgesel Ekonomi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2010 - H. ERKAN, Sosyo-ekonomik Bölgesel Gelişme, DEÜ Yayınları, İzmir, 1987
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11,51,5
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma326
Makale Kritik Etme32,57,5
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma326
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma24080
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Okuma428
Ev Ödevi5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)196,0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr