Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRB522BÖCEK TAKSONOMİSİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Taksonomi biliminin önemini anlamalarını ve edinecekleri bilgileri böcekler ve bitki koruma alanında doğru kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gamze PEKBEY
Öğrenme Çıktıları
1Taksonomik açıdan önemli kavramları bilir
2Bitki koruma yönünden önemli arthropod türlerin taksonomik kategorilerini bilir
3Böcek taksonlarının ayrımında kullanılan önemli karakterleri bilir
4Böcek koleksiyonlarının yapılışı ve yararlılarla zararlıların tanılanma yöntemlerinin bilir
5Bilimsel isimlerin oluşturulması, doğru okunması, kalıcı ve kolay öğrenir
6Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme yeteneği kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Böceklerin tanımlanmasına ilişkin olarak, taksonomi ve sistematik hakkında bilgiler, taksonomi kategorileri, Coğrafi karakterler, Koleksiyon yapımı ve hazırlanması , teşhis işlemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Taksonomi, sistematik ve sınıflandırma hakkında genel bilgi
2Taksonominin tarihçesi
3Taksonomik kategoriler-yüksek kategoriler ve familya
4Taksonomik kategoriler-cins, tür, alttür, diğer kategoriler
5Taksonomik karakterler ve bitki korumada önemi-morfolojik karakterler
6Taksonomik karakterler-fizyolojik ve ekolojik karakterler
7Taksonomik karakterler-etiyolojik ve coğrafi karakterler
8Zoocoğrafya
9Bitki korumada koleksiyonlar
10Bitki korumada tanılama ve tanı anahtarları
11Taksonomik yayınlar ve bitki korumada önemi
12Yeni türler ve korunması
13Sinonim, homonim, parantez kavramlarının taksonomide önemi ve isimlendirme ilkeleri
14Bilimsel isimlerin okunuş ilkeleri ve isimlendirmeyle ilgili terimler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Önder, F., “Taksonomi İlkeleri”. E.U. Ziraat Fakültesi Yayınları No: 530, 87 s. (1998). Yardımcı Kaynaklar: Ecevit, O., “Böcek Sistematiği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 34, 487 s. (2000). Lerwill, C. J., “An Introduction to the Classification of Animals”. Constable Ltd., 108 pp. (1971). Savory, T., “Animal Taxonomy”. Heinemann Educational Boks Ltd. 101 pp. (1970). Schenk, E. T. & J. H. McMasters, “Procedure in Taxonomy”. Stanford University Press, 119 pp. (1956).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Quiz125
Proje Sunma125
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz111
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Proje Hazırlama14848
Proje Sunma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12828
Okuma14114
Quiz için Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)139
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr