Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRB522 | BÖCEK TAKSONOMİSİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Taksonomi biliminin önemini anlamalarını ve edinecekleri bilgileri böcekler ve bitki koruma alanında doğru kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Gamze PEKBEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Taksonomik açıdan önemli kavramları bilir | 2 | Bitki koruma yönünden önemli arthropod türlerin taksonomik kategorilerini bilir | 3 | Böcek taksonlarının ayrımında kullanılan önemli karakterleri bilir | 4 | Böcek koleksiyonlarının yapılışı ve yararlılarla zararlıların tanılanma yöntemlerinin bilir | 5 | Bilimsel isimlerin oluşturulması, doğru okunması, kalıcı ve kolay öğrenir | 6 | Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme yeteneği kazanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Böceklerin tanımlanmasına ilişkin olarak, taksonomi ve sistematik hakkında bilgiler, taksonomi kategorileri, Coğrafi karakterler, Koleksiyon yapımı ve hazırlanması , teşhis işlemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Taksonomi, sistematik ve sınıflandırma hakkında genel bilgi | | | 2 | Taksonominin tarihçesi | | | 3 | Taksonomik kategoriler-yüksek kategoriler ve familya | | | 4 | Taksonomik kategoriler-cins, tür, alttür, diğer kategoriler | | | 5 | Taksonomik karakterler ve bitki korumada önemi-morfolojik karakterler | | | 6 | Taksonomik karakterler-fizyolojik ve ekolojik karakterler | | | 7 | Taksonomik karakterler-etiyolojik ve coğrafi karakterler | | | 8 | Zoocoğrafya | | | 9 | Bitki korumada koleksiyonlar | | | 10 | Bitki korumada tanılama ve tanı anahtarları | | | 11 | Taksonomik yayınlar ve bitki korumada önemi | | | 12 | Yeni türler ve korunması | | | 13 | Sinonim, homonim, parantez kavramlarının taksonomide önemi ve isimlendirme ilkeleri | | | 14 | Bilimsel isimlerin okunuş ilkeleri ve isimlendirmeyle ilgili terimler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Önder, F., “Taksonomi İlkeleri”. E.U. Ziraat Fakültesi Yayınları No: 530, 87 s. (1998). Yardımcı Kaynaklar: Ecevit, O., “Böcek Sistematiği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 34, 487 s. (2000). Lerwill, C. J., “An Introduction to the Classification of Animals”. Constable Ltd., 108 pp. (1971). Savory, T., “Animal Taxonomy”. Heinemann Educational Boks Ltd. 101 pp. (1970). Schenk, E. T. & J. H. McMasters, “Procedure in Taxonomy”. Stanford University Press, 119 pp. (1956). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 1 | 25 | Proje Sunma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 48 | 48 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |