Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRB527ENTOMOPATOJENLERSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Böceklerde hastalık oluşturan organizmaların incelendiği bu derste farklı organizma gruplarına bağlı entomopatojen etmenlerin öğrenilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında etmen grupları tek tek ele alınarak (bakteri, fungus, virüs, nematod ve protozoalar), böceklerde oluşturdukları simptomların kavranması amaçlanmaktadır. Etmenlerin enfeksiyon yolları ve enfeksiyon koşullarının ve bunların mikrobiyal savaşta kullanılmalarının öğrenilmesi dersin hedefleri arasındadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gamze PEKBEY
Öğrenme Çıktıları
1Böceklerde hastalık oluşturan entomopatojenleri (bakteri, fungus, virüs, nematod ve protozoa) tanımlayabilme
2Entomopatojenlerin ekolojik isteklerinin ve uygulama koşularının öğrenilmesi
3Entomopatojenlerin mikrobial savaşta kullanımlarının temel prensiplerinin kavranması
4Örneklerin toplanması ve laboratuvarda incelenmesini bilir
5Patojenlerin izolasyonu, çoğaltılması ve saklanmasını bilir
6Entomopatojenik mikroorganizmaların mikrobiyal mücadelede kullanım yöntemlerini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Entomopatojen funguslar ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Bakterilerin ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Protozoaların ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Nematodlar ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Virüsler ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Entomopatojen funguslar ve sınıflandırılması
2Entomopatojen fungusların hayat döngüleri
3Entomopatojen fungusların oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri
4Entomopatojen bakteriler ve sınıflandırılması
5Entomopatojen bakterilerin hayat döngüleri
6Entomopatojen bakterilerin oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri
7Entomopatojen protozoalar, sınıflandırılması, hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler ve etki şekilleri
8Entomopatojen nematodlar ve sınıflandırılması
9Entomopatojen nematodların hayat döngüleri
10Entomopatojen nematodların oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri
11Entomopatojen virüsler ve sınıflandırılması
12Entomopatojen virüslerin hayat döngüleri oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri
13Kontrollü deneme dizaynı
14Ticari preparat geliştirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Weiser, J. 1977. Atlas of Insect Disease. Academia Publishing House of Czechoslovak, Academy ofScience. 240p. 2. Tanada, Y. and H.K. Kaya, 1993. Insect Pathology. Academic Pres, Inc. Harcourt Brace Jovanovic, Publisher, San Diego.666 p. Burgess, H.D., 1998. Formulation of microbial biopesticides : beneficial microorganisms, nematodes and seed treatments. Kluwer Academic Publishers Lacey, L.A, 1997. Manual of techniques in insect pathology. Academic Press Lawrence A. Lacey, Harry K. Kaya 2000 Field manual of techniques in invertebrate pathology: application and evaluation of pathogens for control of insects Navon A. and Ascher, K.R.S., 2000 Bioassays of entomopathogenic microbes and nematodes. CABI publishing Robertson, J.L., Preisler; H.K., Russell, R., Savin, N.E., 2007 Bioassays with Arthropods. CRC Press Stock, S.P., Vandenberg, J., Glazer, I., Boemare, N., 2009. Insect Pathogens: Molecular Approaches and Techniques. CABI, UK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Quiz250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz212
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik515
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Deney10220
Gözlem10220
Makale Kritik Etme5210
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Okuma111
Quiz için Bireysel Çalışma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr