|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRB527 | ENTOMOPATOJENLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Böceklerde hastalık oluşturan organizmaların incelendiği bu derste farklı organizma gruplarına bağlı entomopatojen etmenlerin öğrenilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında etmen grupları tek tek ele alınarak (bakteri, fungus, virüs, nematod ve protozoalar), böceklerde oluşturdukları simptomların kavranması amaçlanmaktadır. Etmenlerin enfeksiyon yolları ve enfeksiyon koşullarının ve bunların mikrobiyal savaşta kullanılmalarının öğrenilmesi dersin hedefleri arasındadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Gamze PEKBEY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Böceklerde hastalık oluşturan entomopatojenleri (bakteri, fungus, virüs, nematod ve protozoa) tanımlayabilme | 2 | Entomopatojenlerin ekolojik isteklerinin ve uygulama koşularının öğrenilmesi | 3 | Entomopatojenlerin mikrobial savaşta kullanımlarının temel prensiplerinin kavranması | 4 | Örneklerin toplanması ve laboratuvarda incelenmesini bilir | 5 | Patojenlerin izolasyonu, çoğaltılması ve saklanmasını bilir | 6 | Entomopatojenik mikroorganizmaların mikrobiyal mücadelede kullanım yöntemlerini bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Entomopatojen funguslar ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Bakterilerin ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Protozoaların ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Nematodlar ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri, - Virüsler ve hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Entomopatojen funguslar ve sınıflandırılması | | | 2 | Entomopatojen fungusların hayat döngüleri | | | 3 | Entomopatojen fungusların oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri | | | 4 | Entomopatojen bakteriler ve sınıflandırılması | | | 5 | Entomopatojen bakterilerin hayat döngüleri | | | 6 | Entomopatojen bakterilerin oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri | | | 7 | Entomopatojen protozoalar, sınıflandırılması, hayat döngüleri, oluşturdukları belirtiler ve etki şekilleri | | | 8 | Entomopatojen nematodlar ve sınıflandırılması | | | 9 | Entomopatojen nematodların hayat döngüleri | | | 10 | Entomopatojen nematodların oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri | | | 11 | Entomopatojen virüsler ve sınıflandırılması | | | 12 | Entomopatojen virüslerin hayat döngüleri oluşturdukları belirtiler, etki şekilleri | | | 13 | Kontrollü deneme dizaynı | | | 14 | Ticari preparat geliştirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Weiser, J. 1977. Atlas of Insect Disease. Academia Publishing House of Czechoslovak, Academy ofScience. 240p. 2. Tanada, Y. and H.K. Kaya, 1993. Insect Pathology. Academic Pres, Inc. Harcourt Brace Jovanovic, Publisher, San Diego.666 p.
Burgess, H.D., 1998. Formulation of microbial biopesticides : beneficial microorganisms, nematodes and seed treatments. Kluwer Academic Publishers
Lacey, L.A, 1997. Manual of techniques in insect pathology. Academic Press
Lawrence A. Lacey, Harry K. Kaya 2000 Field manual of techniques in invertebrate pathology: application and evaluation of pathogens for control of insects
Navon A. and Ascher, K.R.S., 2000 Bioassays of entomopathogenic microbes and nematodes. CABI publishing
Robertson, J.L., Preisler; H.K., Russell, R., Savin, N.E., 2007 Bioassays with Arthropods. CRC Press
Stock, S.P., Vandenberg, J., Glazer, I., Boemare, N., 2009. Insect Pathogens: Molecular Approaches and Techniques. CABI, UK | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 2 | 1 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 5 | 1 | 5 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Deney | 10 | 2 | 20 | Gözlem | 10 | 2 | 20 | Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Okuma | 1 | 1 | 1 | Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|