Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MİMYS501KENT MORFOLOJİSİ VE KENT YERLEŞMELERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Morfoloji kavramının ortaya çıkışı, gelişimi, amacını öğrencilere verilerek kentlerin değişimi ve denetiminin kavramları ve teknikleri antik dönem yerleşmeleri örneğinde öğretilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
Öğrenme Çıktıları
1Disiplinlerarası çalışmaları kavrar
2İnsan-çevre-yapı ilişkilerini kentsel ölçekte kavrar
3Kent elemanları ve tasarım ilkelerini sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamda anlar
4Kent dokularının oluşumlarını analiz etme ve yorumlayarak sunma yeteneklerini geliştirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kent morfolojisi ve bilimsel gelişimine katkı sunan kent morfolojisi okulları, kent dokusu ve kent dokusuna biçim veren öğeler, kentsel değişimlere neden olan etmenleri içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kent morfolojisi tanımı ve bilimsel gelişimine giriş
2Kent dokularının gelişimlerine etki eden faktörler, kent dokularının değerlendirilmesi
3Kent dokularının gelişimlerine etki eden faktörler, kent dokularının değerlendirilmesi
4Kent dokusu kavramı, kente biçim veren özellikler, kent kimliği ve imajı
5Kent morfolojisi okulları
6Kent morfolojisi okulları
7Kent dokularının analiz yöntemleri
8Ara Sınav
9Anadolu Antik Dönem’den bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması
10Türkiye’den bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması
11Yurtdışından bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması
12Seçilen kentlerde ödev sunumu
13Seçilen kentlerde ödev sunumu
14Seçilen kentlerde ödev sunumu
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Cohen, N. 2001. Urban Planning, Conservation & Preservation, Mc-Graw Hill, USA. • Whitehand J. W. R. 1986. "Takingstock of urban geography ", Area , v. 18. • Conzen, M. R. G. 1960. “Alnwick Northumberland: A Study in Town Plan Analysis”, IBG Monogrph No:27, London. • Krier, R. 1979. “Urban Space”, Academy Editions, London, s.172. • Usman, M. 1955. Antik Devir Küçük Asya Evleri, İTÜ, Doçentlik Tezi, Güven Basımevi, İstanbul. • Kubat A. S. ve Topçu M. 2009, “Antakya ve Konya Tarihi Kent Dokularının Morfolojik Açıdan Karşılaştırılması” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt 6 Sayı 2.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Rapor Sunma10440
Makale Kritik Etme13339
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr