Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MİMYS501 | KENT MORFOLOJİSİ VE KENT YERLEŞMELERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Morfoloji kavramının ortaya çıkışı, gelişimi, amacını öğrencilere verilerek kentlerin değişimi ve denetiminin kavramları ve teknikleri antik dönem yerleşmeleri örneğinde öğretilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Emine Saka AKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Disiplinlerarası çalışmaları kavrar | 2 | İnsan-çevre-yapı ilişkilerini kentsel ölçekte kavrar | 3 | Kent elemanları ve tasarım ilkelerini sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamda anlar | 4 | Kent dokularının oluşumlarını analiz etme ve yorumlayarak sunma yeteneklerini geliştirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kent morfolojisi ve bilimsel gelişimine katkı sunan kent morfolojisi okulları, kent dokusu ve kent dokusuna biçim veren öğeler, kentsel değişimlere neden olan etmenleri içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kent morfolojisi tanımı ve bilimsel gelişimine giriş | | | 2 | Kent dokularının gelişimlerine etki eden faktörler, kent dokularının değerlendirilmesi | | | 3 | Kent dokularının gelişimlerine etki eden faktörler, kent dokularının değerlendirilmesi | | | 4 | Kent dokusu kavramı, kente biçim veren özellikler, kent kimliği ve imajı | | | 5 | Kent morfolojisi okulları | | | 6 | Kent morfolojisi okulları | | | 7 | Kent dokularının analiz yöntemleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Anadolu Antik Dönem’den bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması | | | 10 | Türkiye’den bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması | | | 11 | Yurtdışından bir örnek ile kent morfolojisine ilişkin yapılmış çalışmaların tartışılması | | | 12 | Seçilen kentlerde ödev sunumu | | | 13 | Seçilen kentlerde ödev sunumu | | | 14 | Seçilen kentlerde ödev sunumu | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
•Cohen, N. 2001. Urban Planning, Conservation & Preservation, Mc-Graw Hill, USA.
• Whitehand J. W. R. 1986. "Takingstock of urban geography ", Area , v. 18.
• Conzen, M. R. G. 1960. “Alnwick Northumberland: A Study in Town Plan Analysis”, IBG Monogrph No:27, London.
• Krier, R. 1979. “Urban Space”, Academy Editions, London, s.172.
• Usman, M. 1955. Antik Devir Küçük Asya Evleri, İTÜ, Doçentlik Tezi, Güven Basımevi, İstanbul.
• Kubat A. S. ve Topçu M. 2009, “Antakya ve Konya Tarihi Kent Dokularının Morfolojik Açıdan Karşılaştırılması” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt 6 Sayı 2.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Rapor Sunma | 10 | 4 | 40 |
Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |