|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MİMYS502 | TARİHİ ÇEVREDE TASARIM | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Tarihi çevre içinde yeni yapı tasarımı ve tarihi yapılarda yeniden kullanımların tarihi yapıya uyumunun analiz, yorumlama ve tartışılması dersin amacını oluşturmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Emine Saka AKIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 | Bilimsel çalışma ilkelerine bağlı kalarak yeni bilgilere ulaşır ve bu bilgileri sistematik değerlendirir | 3 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde eleştirel analiz yapabilir | 4 | Ulusal ve uluslararası örnek durumları mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamda kavrama, yorumlama, yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi kazanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Anıtsal ve geleneksel yapılarda fiziksel, sosyo-politik, kültürel, dinsel değişimlerin neden olduğu tahribatlar nedeniyle kullanılamaz yapıların tekrar kullanımına yönelik çalışmalar ve tarihi çevre içinde yeni yapılacak tasarımlarda uygulama yaklaşımlarını içermektedir. Bu kapsamda anıt ya da geleneksel yapıların özgünlük sorunları, mimari ve simge değeri, kentsel belleğin korunması, turizm ve rant hedefleri, toplumsal kimlik kaygıları ve karşılaşılan problemlerin uluslararası ve ülkemizdeki ilkeler, tüzükler, yasalar bağlamında örnekler üzerinden irdelenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarihi çevrede coğrafi, ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel arka plan | | | 2 | Özgünlük, kentsel bellek | | | 3 | Tarihi yapı-işlev uyumu | | | 4 | Yeniden kullanımda karşılaşılan sorunlar | | | 5 | Tarihi çevre içindeki yeni ekin ya da yeni yapının çevresi ile ilişkisi ve karşılaşılan sorunlar | | | 6 | Dünyada tarihi yapılarda yeniden kullanım uygulamaları | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Dünyada tarihi çevrede yeni yapı uygulamaları | | | 9 | Türkiye’de anıtsal yapılarda yeniden kullanım uyugulamaları | | | 10 | Türkiye’de sivil yapılarda yeniden kullanım uygulamaları | | | 11 | Türkiye’de tarihi çevre içinde yeni yapı uygulamaları | | | 12 | Seçilen konularla ilgili öğrenci sunumları | | | 13 | Seçilen konularla ilgili öğrenci sunumları | | | 14 | Seçilen konularla ilgili öğrenci sunumları | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | •Tanaç Zeren, M. 2010. "Tarihi Çevrede Yeni Ek ve Yeni Yapı Olgusu", Yalın Yayıncılık, İstanbul
•Enç, G. 2009. Tarihi Kent Dokusunda Yeni Yapı Tasarım Ölçütleri ve Fener Semti Örneğinde Uygulanabilirliğinin İrdelenmesi", Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
•Saban Ökesli, D. 2011. “Kültürel Miras ve Koruma Üzerine –Yasal Çelişkiler ve Tarihi Çevrede Yeni Yapı”, Güney Mimarlık, Mart 2011, Sayı 3, s:13-18.
•Altınoluk, Ü., 1998. Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul
•Eyüpgiller, K., 1997. “Kastamonu’da Geleneksel Konut Mimarisi ve Korunması”, Yapı, sayı 184, Mart 1997, s.64-70.
•Küçükerman, Ö., 1988. Kendi Mekanının Arayışı İçinde Türk Evi, İstanbul.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Rapor Sunma | 10 | 4 | 40 | Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|