Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MİMYS502TARİHİ ÇEVREDE TASARIMSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tarihi çevre içinde yeni yapı tasarımı ve tarihi yapılarda yeniden kullanımların tarihi yapıya uyumunun analiz, yorumlama ve tartışılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
Öğrenme Çıktıları
1Disiplinler arası etkileşimi kavrar
2Bilimsel çalışma ilkelerine bağlı kalarak yeni bilgilere ulaşır ve bu bilgileri sistematik değerlendirir
3Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde eleştirel analiz yapabilir
4Ulusal ve uluslararası örnek durumları mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamda kavrama, yorumlama, yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Anıtsal ve geleneksel yapılarda fiziksel, sosyo-politik, kültürel, dinsel değişimlerin neden olduğu tahribatlar nedeniyle kullanılamaz yapıların tekrar kullanımına yönelik çalışmalar ve tarihi çevre içinde yeni yapılacak tasarımlarda uygulama yaklaşımlarını içermektedir. Bu kapsamda anıt ya da geleneksel yapıların özgünlük sorunları, mimari ve simge değeri, kentsel belleğin korunması, turizm ve rant hedefleri, toplumsal kimlik kaygıları ve karşılaşılan problemlerin uluslararası ve ülkemizdeki ilkeler, tüzükler, yasalar bağlamında örnekler üzerinden irdelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarihi çevrede coğrafi, ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel arka plan
2Özgünlük, kentsel bellek
3Tarihi yapı-işlev uyumu
4Yeniden kullanımda karşılaşılan sorunlar
5Tarihi çevre içindeki yeni ekin ya da yeni yapının çevresi ile ilişkisi ve karşılaşılan sorunlar
6Dünyada tarihi yapılarda yeniden kullanım uygulamaları
7Ara Sınav
8Dünyada tarihi çevrede yeni yapı uygulamaları
9Türkiye’de anıtsal yapılarda yeniden kullanım uyugulamaları
10Türkiye’de sivil yapılarda yeniden kullanım uygulamaları
11Türkiye’de tarihi çevre içinde yeni yapı uygulamaları
12Seçilen konularla ilgili öğrenci sunumları
13Seçilen konularla ilgili öğrenci sunumları
14Seçilen konularla ilgili öğrenci sunumları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Tanaç Zeren, M. 2010. "Tarihi Çevrede Yeni Ek ve Yeni Yapı Olgusu", Yalın Yayıncılık, İstanbul •Enç, G. 2009. Tarihi Kent Dokusunda Yeni Yapı Tasarım Ölçütleri ve Fener Semti Örneğinde Uygulanabilirliğinin İrdelenmesi", Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. •Saban Ökesli, D. 2011. “Kültürel Miras ve Koruma Üzerine –Yasal Çelişkiler ve Tarihi Çevrede Yeni Yapı”, Güney Mimarlık, Mart 2011, Sayı 3, s:13-18. •Altınoluk, Ü., 1998. Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul •Eyüpgiller, K., 1997. “Kastamonu’da Geleneksel Konut Mimarisi ve Korunması”, Yapı, sayı 184, Mart 1997, s.64-70. •Küçükerman, Ö., 1988. Kendi Mekanının Arayışı İçinde Türk Evi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Rapor Sunma10440
Makale Kritik Etme13339
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr