Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MİMYS503MİMARİDE KORUMA KAVRAMLARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kuramsal yaklaşımların restorasyon uygulamalarına yansımalarının geçmişten günümüze gelişimi, farklı kuramsal yaklaşımların karşılıklı olarak irdelenmesi ve çağdaş restorasyon kuramının koruma işlevini yerine getirebilmesinde etkin olan yöntemleri, yasal ve yönetsel çerçevesini kavramak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
Öğrenme Çıktıları
1Restorasyon alanında uzmanlık düzeyinde öğreneceği bilgilerle mimarlık alanında eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, sorgulayabilme ve sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanır
2Restorasyon alanını sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamda farklı disiplinlerle bütünleştirerek güncel ve teknolojik bilgileri takip ederek problem çözme, uygulayabilme, yorumlayabilme ve sunma yeteneklerini geliştirir
3Alanında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerleri gözeterek bağımsız ya da farklı disiplinlerle ekip olarak bilimsel çalışma yapabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
19. Yüzyıla kadar yapılan bilinçsiz koruma uygulamaları ve korumanın bilimsel nitelik kazanmasını hazırlayan nedenler (endüstri devrimi); Stilistik rekompozisyon, romantik, tarihi, çağdaş koruma kuramları; 20. Yüzyılda yapılan tüzükler, bildirgeler ve koruma kavramının oluşturulması; tek yapıdan bütünleşik koruma yaklaşımları, 20. Yüzyıl sonu koruma konferansları; Osmanlı ve Türkiye’de koruma yaklaşım, yasa ve yönetmelikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Koruma kuramının kapsamı
219. Yüzyıla kadar koruma yaklaşımları
3Korumanın bilimsel bir nitelik kazandığı 19. Yüzyıl ve üslup birliği anlayışı
4Romantik, tarihi koruma kuramları
5Osmanlı’da koruma yaklaşımları
6Çağdaş koruma kuramları
7Savaşlar sonrasında Venedik tüzüğü ve koruma kuramının gelişimi
8Ara Sınav
9II. Dünya savaşı sonrasında kurulan uluslararası kuruluşlar, oluşturulan tüzükler
10Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı
11Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı
1220. ve 21. Yüzyılda yapılan koruma çalışmaları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Ahunbay, Z. 2007. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul. •Cohen, N. 2001. Urban Planning Conservation and Preservation, Mc Grow Hills Comp. NY • Cohen, N. 1999. Urban Conservation, MIT Pres. •Kuban, D. 2000. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM, İstanbul. •Madran, E. Özgönül, N. 2005. Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası •Okyay, İ. 2001. Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası, YEM, İstanbul. •Örnek uygulama restorasyon projeleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Rapor Sunma10440
Makale Kritik Etme13339
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr