Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MİMYS503 | MİMARİDE KORUMA KAVRAMLARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kuramsal yaklaşımların restorasyon uygulamalarına yansımalarının geçmişten günümüze gelişimi, farklı kuramsal yaklaşımların karşılıklı olarak irdelenmesi ve çağdaş restorasyon kuramının koruma işlevini yerine getirebilmesinde etkin olan yöntemleri, yasal ve yönetsel çerçevesini kavramak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Emine Saka AKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Restorasyon alanında uzmanlık düzeyinde öğreneceği bilgilerle mimarlık alanında eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, sorgulayabilme ve sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanır | 2 | Restorasyon alanını sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamda farklı disiplinlerle bütünleştirerek güncel ve teknolojik bilgileri takip ederek problem çözme, uygulayabilme, yorumlayabilme ve sunma yeteneklerini geliştirir | 3 | Alanında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerleri gözeterek bağımsız ya da farklı disiplinlerle ekip olarak bilimsel çalışma yapabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
19. Yüzyıla kadar yapılan bilinçsiz koruma uygulamaları ve korumanın bilimsel nitelik kazanmasını hazırlayan nedenler (endüstri devrimi); Stilistik rekompozisyon, romantik, tarihi, çağdaş koruma kuramları; 20. Yüzyılda yapılan tüzükler, bildirgeler ve koruma kavramının oluşturulması; tek yapıdan bütünleşik koruma yaklaşımları, 20. Yüzyıl sonu koruma konferansları; Osmanlı ve Türkiye’de koruma yaklaşım, yasa ve yönetmelikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Koruma kuramının kapsamı | | | 2 | 19. Yüzyıla kadar koruma yaklaşımları | | | 3 | Korumanın bilimsel bir nitelik kazandığı 19. Yüzyıl ve üslup birliği anlayışı | | | 4 | Romantik, tarihi koruma kuramları | | | 5 | Osmanlı’da koruma yaklaşımları | | | 6 | Çağdaş koruma kuramları | | | 7 | Savaşlar sonrasında Venedik tüzüğü ve koruma kuramının gelişimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | II. Dünya savaşı sonrasında kurulan uluslararası kuruluşlar, oluşturulan tüzükler | | | 10 | Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı | | | 11 | Türkiye’de koruma çalışmaları yasal çerçeve ve yönetsel yapısı | | | 12 | 20. ve 21. Yüzyılda yapılan koruma çalışmaları | | | 13 | Öğrenci sunumları | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
•Ahunbay, Z. 2007. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul.
•Cohen, N. 2001. Urban Planning Conservation and Preservation, Mc Grow Hills Comp. NY
• Cohen, N. 1999. Urban Conservation, MIT Pres.
•Kuban, D. 2000. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM, İstanbul.
•Madran, E. Özgönül, N. 2005. Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası
•Okyay, İ. 2001. Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası, YEM, İstanbul.
•Örnek uygulama restorasyon projeleri
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Rapor Sunma | 10 | 4 | 40 |
Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |