Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MİMYS505KÜLTÜR VE MEKAN ARAŞTIRMALARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çevre davranış konu alanı içinde mekânın biçimsel ve işlevsel kurgusunda kültür olgusunun etkisinin sorgulanması farklı ölçek ve nitelikteki mekânsal düzeylerde kültür-davranış-mekân etkileşimi incelenerek, kültür mekân ilişkisinin teoriler, modeller ve örnekler üzerinden aktarılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Emine Saka AKIN
Öğrenme Çıktıları
1Mimarlık kavramlarını sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik olarak kavrayabilir ve bilimsel araştırma ilkelerine bağlı olarak yazılı, sözlü ve görsel sunma yeteneklerini geliştirir
2Kaynak araştırması yaparak mimarlık alanında disiplinlerarası eleştirel düşünme, tartışabilme, çözüm üretme konusunda becerisi kazanır
3İnsan-kültür-mekân ilişkilerini kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mekân, mekânın biçimsel ve işlevsel kurgusunda kültür olgusunun etkisi; Kültür-davranış-mekân etkileşimi ve örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kültürün tanımı ve özellikleri
2Kültürlerin mekânlara yansıması
3Farklı kültürlerde kentlerde yaşam ve özellikleri
4Kentlerde çeşitlilik, tabakalaşma, sınırlar
5Geçmişten günümüze farklı kültürlerin mekân oluşumlarında kullanıcı özellikleri ve tercihleri
6Kültürün yansımasının en etkin görüldüğü konut yerleşmelerinde farklı kültürlere ve sosyo-ekonomik yapıya sahip kullanıcıların tercihleri.
7Kent yerleşimlerinde önemli yer tutan konut yapılarının kültürel yansıması olarak geleneksel konutlar, özellikleri ve yaşam koşulları
8Ara Sınav
9Kültürel yansımanın günümüz kentlerinde konut alanlarına etkileri, gecekondu yapıları ve özellikleri
10Toplu konutlar, rezidanslar, tek yapı konut ve apartmanlar,
11Kültürlerin kentlerde oluşan konut alanlarına yansımasının değerlendirilmesi. Dönem ödevi verilmesi ve açıklamalar
12Sunumlar-Farklı kültürlerde farklı işlevli mekânlar-konut
13Sunumlar-Farklı kültürlerde farklı işlevli mekânlar-ticaret, konaklama mekânları
14Sunumlar-Farklı kültürlerde farklı işlevli mekânlar-eğitim mekânları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Arias, E., 1993. The Meaning and Use of Housing, Ethnoscapes Series, Aldershot: Avebury •Altman, I., Rapoport, A., Wohlwill, J.F. (eds), 1980. Environment and Culture, Human Behaviour and Environment, V4, Plenum, New York. •Altman, I.,Werner, C.M., 1985. Home Environments: Human Behavior and Environment, vol.8, New York, Plenum •Harvey, D. 2003. Sosyal Adalet ve Şehir (Social Justice and the City), Metis Yayınları, İstanbul. •Lawrence, R.J., 1987. Housing, Dwellings and Homes: Design, Theory, Research and Practice, Chichester: John Wiley&Sons •Rapoport, A. 2004. Kültür, Mımarlık, Tasarım, Yapı Yayın 105, İstanbul. • Rapoport, A., 1977. Human Aspects of Urban Form, Pergamon, Oxford •Tanyeli,U. 2004. Istanbul 1900-2000 Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden Okumak, Ofset Yapımevi ve Matbaacılık San ve Tic., İstanbul. •Sözen, M., Eruzun, C. 1992. Anadolu’da Ev ve İnsan, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Rapor Sunma10440
Makale Kritik Etme13339
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr