|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MİMYS506 | ENDÜSTRİ MİRASINI KORUMA | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Ders kapsamında öğrencilerin endüstri mirasını tanımlama ve analiz etme, endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemlerini kavrama ve değerlendirme konularında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Emine Saka AKIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Endüstri mirasını bilir ve özelliklerini kavrar | 2 | Türkiye ve dünyadaki endüstri mirasını karşılıklı analiz etme, değerlendirme ve uygulama becerisi kazanır | 3 | Kuramsal olarak elde ettiği bilgileri bilimsel çalışma etiğine uygun olarak yazılı, sözlü sunma yeteneği kazanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Endüstri mirasının tanımı, kapsamı ve analizi; Endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemleri; bu konudaki tüzük, yönetmelikler; endüstri mirasına yönelik dünyada ve Türkiye’de koruma çalışmalarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Endüstri mirasının tanımı ve kapsamı | | | 2 | Endüstri mirasının değer, potansiyel ve problemlerini kavrama ve değerlendirme | | | 3 | Endüstri devrimi, endüstri mimarisi, endüstri mirasına ilişkin tüzük ve yönetmelikler | | | 4 | Endüstri devrimi, endüstri mimarisi, endüstri mirasına ilişkin tüzük ve yönetmelikler | | | 5 | Endüstri mirasının belgelenmesi, endüstri mirasının somut ve soyut değerlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi | | | 6 | Endüstri mirasının belgelenmesi, endüstri mirasının somut ve soyut değerlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi | | | 7 | Endüstri mirasının korunmasına yönelik yaklaşımlar ve ilkeler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Endüstri mirasının korunmasında Türkiye’ye özgü sorunlar | | | 10 | Endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları | | | 11 | Endüstri yapılarının yeniden işlevlendirme olanakları | | | 12 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması | | | 13 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması | | | 14 | Türkiye’den örnek çalışmaların öğrenciler tarafından sunulması | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | •Alfrey, J., Putnam, T. 1992. "The Industrial Heritage, Managing Resources and Uses", Routledge, .
•TMMOB, 2007. "Korumada Yeni Tanımlar, Yeni Kavramlar:Endüstri Mirası", TMMOB Mimarlar Odası, Ankara..
•Douet, J. 2012. "Industrial Heritage Re-tooled The TICCIH Guide to Industrial Heritage Conservation", Carnegie Publishing Ltd, UK.
•Stratton, M., 2000. "Industrial Buildings Conservation and Regeneration", Taylor & Francis Group.
•Kıraç, B. 2010. "Endüstri Mirasının Korunması ve Yeniden Değerlendirilmesi", Mimari Korumada Güncel Konular, Ed: Özarslan, N., Özkut, D., Anadolu Üniversitesi, 115-134..
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Rapor Sunma | 10 | 4 | 40 | Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|