Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MİMYS507KENTSEL TASARIM KURAM VE İLKELERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kent dokusunu oluşturan öğeler, kentsel doku analizi ve kentsel doku çeşitleri (organik, inorganik yerleşme vb), kent dokularının kentin tarihsel gelişim sürecindeki değişimi, insan çevre etkileşimi, algılama, sembolizm, kamusal alanlar, kentsel form karakteristikleri, kentsel morfoloji, kentsel tipoloji, kent kimliği ve imgesi, yönlendirme, bütünleştirme, ayırma, düzen, çeşitlilik, farklılık kavramlarının kent dokusu içerisinde değerlendirilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Seçil Gül MEYDAN YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Tasarım yaklaşımlarını kimlik, kalkınma, ekoloji ve kültürel unsurlar açısından eleştirel olarak değerlendirir
2Temel tasarım kavramları ile kentsel tasarım kavramlarını karşılaştırır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kentsel tasarım bir mekanın kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan, yaşam tarzlarına uygun bir yer olarak tasarlanması ve şekillendirilmesi sürecidir ve disiplinler arası bir çalışma alanıdır. Bu ders kapsamında farklı disiplinlerden gelen bilgiler harmanlanarak kentsel bir mekanın nasıl çekici ve fonksiyonel bir yer haline getirilebileceği tartışılacaktır. Bu ders birey ve mekan arasındaki ilişkinin irdelenmesini ve bir mekanı güzel ve kimlik sahibi bir yer haline getirecek parametrelerin tartışılmasını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kavramsal bilgilendirme ve kentsel tasarıma yönelik kuramsal yaklaşımların irdelenmesi
2Temel Tasarım ve kentsel tasarım kavramları
3Kentsel mekana bağlılık, mekanın kimliği ve güvenlik algısı gibi kavramlarla ilişkili tasarım parametreleri
4Kentsel mekana bağlılık, mekanın kimliği ve güvenlik algısı gibi kavramlarla ilişkili tasarım parametreleri
5Kentsel tasarıma yönelik kuramsal yaklaşımlar, ekonomi, ekoloji, kültür, mekan ve kimlik ilişkisi
6Kentsel tasarıma yönelik kuramsal yaklaşımlar ekonomi, ekoloji, kültür, mekan ve kimlik ilişkisi
7Kentsel tasarım ve yaşam kalitesi, yaşanılabilirlik, güvenlik ve sağlık ilişkisi
8Ara Sınav
9Kentsel tasarım ve estetik kavramlarının değerlendirilmesi
10Kentsel tasarımda yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması, güneş kent, sıfır-karbon kent, akıllı büyüme vb. incelenmesi ile örneklem alan araştırma sunumları
11Kentsel tasarımda yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması, güneş kent, sıfır-karbon kent, akıllı büyüme vb. incelenmesi ile örneklem alan araştırma sunumları
12Kentsel tasarım ve sürdürülebilirlik ilişkisi ile örneklem alan araştırma sunumları
13Araştırma konularının görsel sunumu
14Araştırma konularının görsel sunumu
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•ELLIN, N. 1996. “Post-Modern Urbanism”, Blackwell Publishers, Oxford. • CARMONA, M., HEATH, T., OC, T. & TIESDELL, S. 2003. Public Places, Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design, Architectural Press, Oxford • GREED, C. & ROBERTS, M. 1998. Introducing Urban Design: Interventions and Responses, Longman: Essex • MADANIPOUR, A. 1996. Design of Urban Space: An inquiryinto a socio-spatial process, John Wiley&Sons, Chichester • TUGNUTT, A. & ROBERTSON, M. 1989. Making Townscape: A contextual approach to building in an urban setting, Batsfor • BARNETT, J. 1974. “Urban Design As Public Policy”, Architectural Record Books, N.Y. • BROADBENT, G.1996. “Emerging Concepts of Urban Space Design”, E&FN Spon, London. • JOCOBS, J.1967. “Death and Life of Great American Cities, Random House”, N:Y.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Rapor Sunma10440
Makale Kritik Etme13339
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)173
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr