|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MİMYS510 | YAPI FİZİĞİ UYGULAMA ELEŞTİRİLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Mevcut yapıların Yapı Fiziği konuları kapsamında araştırılıp, yapılan uygulamaların öğrenci tarafındanincelenmesi, olumlu-olumsuz yönlerinin ortaya konulması ve böylece öğrenciye sistemli analiz yapma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Ali YILDIZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mimari tasarımda Yapı Fiziği öğelerinin önemi ve etkisi konusunda bilinçlenir | 2 | Yapı içi ve yapı dışı görsel, işitsel ve ısıl konfor koşulları ile ilgili oluşabilecek sorunlar konusunda temel ilkeler ile ilgili bilgi edinir | 3 | Yapı ve yerleşmeleri tüm yapı fiziği öğeleri yönünden inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Her türlü mimari, kentsel tasarım ve yerleşmelerle ilgili uygulamaların Yapı Fiziği konuları yönünden yerinde yapılan kapsamlı gözlem, inceleme ve araştırmalara dayalı olarak izlenmesi, fotoğraf çekilmesi, ölçümler yapılması, krokiler çizilerek açıklanması, ısıl- işitsel-görsel konfor yönlerinden değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yapı Fiziği konularının açıklanması | | | 2 | İnceleme, araştırma, izlenim konularında temel yaklaşımlar | | | 3 | Sistematik inceleme yöntemleri | | | 4 | Isıl konfor yönünden inceleme, ölçütler, ölçümler | | | 5 | Isıl konfor yönünden inceleme, ölçütler, ölçümler | | | 6 | İşitsel konfor yönünden inceleme, ölçütler, ölçümler | | | 7 | Görsel konfor yönünden inceleme, ölçütler, ölçümler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Uygulamalar üzerinde genel görüşmeler | | | 10 | Uygulamalar üzerinde genel görüşmeler | | | 11 | İnceleme ön raporların hazırlanması | | | 12 | Teknik rapor hazırlanması | | | 13 | Öğrenci sunumları | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | B. Givoni, Man, Climateand Architecture, AppliedSciencePublishersLtd, London, 1976.
Eriç, M., ‘Yapı Fiziği ve Malzemesi’, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1994
Harris, C. M.,Handbook of Noise Control, McGrawHill, 1979.
Iso, ISO StandardsHandbook 4, Switzerland, 1980.
Evans M.,Housing, ClimateandComfort, TheArchitectural Pres Limited, 1980.
Chijiwa, H.,ColorHarmony, Bilimsel Eserler Koll. Şti., İstanbul, 1990.
Maekawa, Z.,EnvironmentalandArchitecturalAcoustics, E
Cavanaugh, W. J.,Wilkes, J. A., ArchitecturalAcoustics, John WilwyandSons, INC., Canada, 1999.
IESNA, TheLightingHandbook, 9. Edition, ISBN: 0-87995-150 8, New York, USA, 2000.
Brooks, C.N.,ArchitecturalAcoustics, McFarlandCompantInc., USA, 2003.
Karabiber, Z., Yüğrük Akdağ, N., Erdem Aknesil, A., “YALITIM-Isı-Nem-Ses-Su” Makine Mühendisleri Odası Yayınları, İstanbul, 2005.
ANSI/IESNA RP-29-06, LightingforHospitalsandHealthCareFacilities, 2006.
IES DG-20-09, StageLighting- A Guide tothe Planning of TheatresandAuditoriums, 2009.
IES RP-30-96, Museumand Art Gallery Lighting: A RecommendedPractice, 1996.
IES, TheLighting Design Process, DG-7-94, 1994.
CIBSE, Lighting Guide 7: Office Lighting, 2009.
CIBSE, Lighting Guide 12: EmergencyLighting Design Guide, 2006.
IEA, International EnergyAgency, Daylight in Buildings, A Source Book on DaylightingSystemsand Components, A Report of IEA SHC Task 21/ECBCS Annex 29, July 2000.
Bean, Robert, LightingInteriorandExterior, 2004.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Rapor Sunma | 13 | 3 | 39 | Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|