|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MİMYS515 | MİMARİ TASARIMDA ANLAM-BİÇİM-FELSEFE | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Mimarlık disiplini içinde biçim, öz, biçimi oluşturan fikir (felsefe) ve yapının anlamının yorumlanması, mimari tasarım sürecinde tasarımcının düşünce yapısı, yapıya vermek istediği anlam (semantizm) ve yapıldığı dönem anlayışı final ürün (biçim) üzerinden değerlendirilerek tartışılacaktır. Ders; öğrencinin tasarım sürecinde farklı biçim arayışlarını anlam ve felsefe ile birlikte sorgulamasını amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Çiğdem Belgin DİKMEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mimari tasarım ve yapılar üzerinden tasarımı değerlendirme becerisine sahip olur | 2 | Mimari tasarım sürecinde izlenen yöntemleri algılama ve yeni yöntem üretebilme yeteneğini kazanır | 3 | Mimarlık disiplininde tasarım düşüncesi, tasarım biçimi ve bu tasarıma yüklenen anlamı kuramsal bilgiler çerçevesinde uygulama becerisine sahip olur | 4 | Güncel ve teknolojik bilgileri takip edebilme, yenilikçi ve alternatif araştırma yöntemleri üretebilme becerisine sahip olur |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ders kapsamında; mimari tasarım sürecinde biçim, öz, biçimi oluşturan fikir (felsefe) ve yapının anlamının yorumlanması, tasarımcının düşünce yapısı, yapıya vermek istediği anlam ve yapıldığı dönem anlayışı final ürün (biçim) üzerinden değerlendirilerek tartışılacaktır. Endüstri devrimi sonrası ortaya çıkan modernizm hareketi ve farklı mimari akımları, post-modern mimari anlayış ve popüler kültürle biçimlenen günümüz yapı örnekleri üzerinden tasarımcının benimsediği fikir, biçim yönlenişi ve yapıya yüklediği/yüklenen anlam sorgulanacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Felsefe kavramının sorgulanması | | | 2 | Felsefe kavramının sorgulanması | | | 3 | Anlam bilim çerçevesinde semantizm kavramının sorgulanması ve mimarinin anlam bilimin biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 4 | Anlam bilim çerçevesinde semantizm kavramının sorgulanması ve mimarinin anlam bilimin biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 5 | Tasarımda biçim ve öz kavramının sorgulanması | | | 6 | Tasarımda biçim ve öz kavramının sorgulanması | | | 7 | Mimari tasarım sürecinin sorgulanması, tasarım yöntemlerinin tartışılması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Mimaride modernist yaklaşımla tasarlanan yapı örneklerinin felsefe, anlam ve biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 10 | Mimaride modernist yaklaşımla tasarlanan yapı örneklerinin felsefe, anlam ve biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 11 | Mimaride modernist yaklaşımla tasarlanan yapı örneklerinin felsefe, anlam ve biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 12 | Mimaride modernist yaklaşımla tasarlanan yapı örneklerinin felsefe, anlam ve biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 13 | Mimaride post-modernist yaklaşımla tasarlanan yapı örneklerinin felsefe, anlam ve biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 14 | Mimaride post-modernist yaklaşımla tasarlanan yapı örneklerinin felsefe, anlam ve biçim üzerinden değerlendirilmesi | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hançerlioğlu, O. (2013), Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi
Cevizci, A., (2018), Felsefe Tarihi,
Felsefe Tarihi, Kurucu Düşünceler, (2017), İletişim Yayınları, (Kolektif)
Felsefe Tarihi, Modern Dünyanın Yaratılması, (2017), İletişim Yayınları, (Kolektif)
Ching, (2019), Mimarlık: Biçim, Mekân & Düzen
Bilir, S. (2013), Mekân Tasarımında Kavram Geliştirme Sürecine Analitik Bir Yaklaşım, Hacettepe Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
Ersem, L. Ö., (2013), Mimari Mekânın Biçimlendirilmesi ve Anlam Boyutu : Ontolojik Yaklaşım
Fisher, G., (2015), Mimarlık ve Dil, Daimon Yayınları
Conrads, U., (1991), 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar. Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, Ankara
Cündüoğlu, D. (2019), Mimarlık ve Felsefe, Kapı Yayınları
Mimar, Anlam, Beğeni, (1999), Türk Serbest Mimarlar Derneği, Yem Yayınları
Şentüter, A., (2004), mimarlıkta Estetikte, Tasarımda, Eğitimde Eleştirel Yaklaşım, Yem Yayınları
Mousssavi, F., (2007), Biçimin İşlevi, Yem Yayınları
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Rapor Sunma | 10 | 4 | 40 | Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|