Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MİMYS516ENERJİ ETKİN BİNA TASARIMISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Temel bina bileşenlerinin mimari, strüktürel ve ısıl performansa yönelik işlevler yüklendiği bütüncül bir tasarım anlayışını öğretmek, Enerji Etkin Bina Tasarımının temel parametrelerini öğretmek, ekoloji/enerji/çevre etkintasarım kriterlerine dayalı, kaynak ve enerji etkinliğini öngören disiplinler arası ve entegre stratejilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ali YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Enerji Etkin Bina Tasarımının temel parametrelerini bilerek, uygulama becerisi kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Binalarda enerji verimliliği açısından ısı iletimi ve rejimleri, ısı yalıtım sistemleri uygulama prensipleri, ilgili ulusal ve uluslararası standartlar, ısı iletimi ile ilgili hesap metotları konuları aktarılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar; Sürdürülebilir Bir Yaşam İçin Ekolojik/Enerji Etkin Yaklaşımlar
2Yüksek Performanslı Binalar
3Enerji Etkin Bina Tasarımı, Holistik Yaklaşım
4Bina Enerji Performansı ve Parametreleri
5Bina Enerji Performansı ve Parametreleri
6Yapı kabuğunun ısıl performansını belirleyen parametreler
7Yapı kabuğunun ısıl performansını belirleyen parametreler
8Ara Sınav
9Bina Enerji Performansı değerlendirme metotları
10Bina Enerji Performansı değerlendirme metotları
11Bina Enerji Performansına Yönelik Standart ve Yönetmelikler
12Bina Enerji Performansına Yönelik Standart ve Yönetmelikler
13Isı Yalıtım Malzemeleri ve Uygulama Detayları
14Öğrenci Araştırmalarının Sunumları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eriç, M., ‘Yapı Fiziği ve Malzemesi’, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1994 Mcquiston, F.C And. Parker, J.D “Heating, Ventilating, Anda ir Coditioning-Analysis And Design (Fourth Edition)”, John WilleyAndSons, New York, 1994 Kreider, J.F And. Rabl, A “HeatingAndCooling Of Buildings-Design ForEfficiency”, Mcgraw-Hill, Singapore, 1994 Bobenhausen, W., “Simplified Design Of HvacSystems”, John Willey&Sons, 1994 Kıbert, C., “Sustainable Construction”, John Willey&Sons, 2007 Hawkes, D. Forster, W.,”EnergyEfficientBuildings Architecture, EngineeringAnd Environment” , W.W. Norton, 2002 BBRI, VantilatedDoubleFacades, Department Of BuildingPhysics, IndoorClimate&Building Service, BelgianBuildingResearchInstitute, Belg, 2002
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Rapor Sunma13339
Makale Kritik Etme13339
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr