|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MİMYS519 | MİMARLIK KÜLTÜR-TEKNOLOJİ İLİŞKİSİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Ders; Modernizm ve sonrası dönemlerde mimarlık disiplinini kültür ve teknoloji bağlamında irdelemeyi ve sonuçlar çıkarmayı amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Çiğdem Belgin DİKMEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mimari tasarım sürecinde teknoloji ve kültür etkisinin boyutlarına yönelik farkındalık kazanır | 2 | Ulusal ve uluslararası mimarlık örneklerini mekânsal, sosyal ve kültürel bağlamda karşılaştırmalı olarak kavrayabilme ve yorumlayabilme becerisine sahip olur | 3 | Ulusal ve uluslararası mimarlık örneklerinde teknoloji-biçim ilişkisini sorgulayabilme becerisine sahip olur |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarihsel ve toplumsal gelişme sürecinde yaratılan maddi ve manevi değerler ile bu değerlerin yaratılmasında ve gelecek nesillere iletilmesinde kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevreye egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünü kültür olarak tanımlanmaktadır. Bu bağlamda toplumun tarihsel süreç içerisinde geçmişe ait düşünce geliştirerek birikimle ürettiği maddi ve manevi değerlerin bütünü olarak tanımlanabilecek kültürün toplumun bilgi ve deneyimlerini, tarihini, yaşam biçimi ve kimliğini yansıttığı söylenebilir. Mimarlık disiplini kültür ve teknoloji ilişkisi içerisinde biçimlenmekte ve değişmektedir. Bu durum mimarlık disiplinini, eğitimini ve üretim biçimini etkileşime açık ve sürekli değişim gösteren bir konuma getirmektedir. Endüstri devrimi ve modernizmle başlayan mimarlık akımları, günümüzde sahip olunan/olunamayan kültür ve gelişen teknolojiye bağlı olarak yerel ve küresel ölçekte farklı örnekler sunmaktadır. Ders kapsamında Modernizm’in başlamasından günümüze gelen süreçte kültür ve teknoloji etkileşimi ile tasarlanan yapı örnekleri üzerinden; kültür ve teknolojinin mimarlığı ne yönde ve nasıl etkilediği tartışılacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kültür kavramının sorgulanması | | | 2 | Kültür kavramının sorgulanması | | | 3 | Mimari tasarım sürecinde kültür ve teknolojinin etkisinin sorgulanması | | | 4 | Mimari tasarım sürecinde kültür ve teknolojinin etkisinin sorgulanması | | | 5 | Modernizmle başlayan mimarlık akımları çerçevesinde teknoloji-tasarım ilişkisinin sorgulanması | | | 6 | Modernizmle başlayan mimarlık akımları çerçevesinde teknoloji-tasarım ilişkisinin sorgulanması | | | 7 | Kültür ve gelişen teknolojiye bağlı olarak küresel ölçekte mimarlık örneklerinin değerlendirilmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kültür ve gelişen teknolojiye bağlı olarak küresel ölçekte mimarlık örneklerinin değerlendirilmesi | | | 10 | Kültür ve gelişen teknolojiye bağlı olarak yerel ölçekte mimarlık örneklerinin değerlendirilmesi | | | 11 | Kültür ve gelişen teknolojiye bağlı olarak yerel ölçekte mimarlık örneklerinin değerlendirilmesi | | | 12 | Kültür ve gelişen teknolojiye bağlı olarak yerel ölçekte mimarlık örneklerinin değerlendirilmesi | | | 13 | Kültür, teknoloji ve mimarlık ilişkisinin örnekler üzerinden değerlendirilmesi | | | 14 | Kültür, teknoloji ve mimarlık ilişkisinin örnekler üzerinden değerlendirilmesi | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Güvenç, B., (2010), İnsan ve Kültür, Boyut Yayınları, İstanbul
Tural, S. K., (1988), Kültürel Kimlik Üzerine Düşünceler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara
Turhan M., (1994), Kültür Değişimleri: Sosyal Psikoloji Bakımından Bir Tetkik, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, İstanbul
Rapoport, A., (1969), House Form and Culture, Englewood Cliffs, N.J. Prentice-Hall
Gülmez, B., (Editör), (2012), Kültür Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
Aslanoğlu, R., (1998), Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Ezgi Kitabevi, Bursa
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Rapor Sunma | 10 | 4 | 40 | Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|