Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT535SEMBOLİK HESAPLAMA ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Non-lineer denklemlerin sembolik hesaplama teknikleri kullanılarak çözümlerinin öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yusuf Pandır
Öğrenme Çıktıları
1Verilen kavramları tanımlar.
2Soyut kavramları anlamlandırır.
3Verilen kavramların temel örneklerini açıklar.
4Verilen kavramlar arasında ilişki kurar.
5Verilen kavramların kullanım alanlarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Non-lineer diferansiyel denklemler, Kısmi diferansiyel denklemler için dalga dönüşümü, Diferansiyel denklemlerin cebirsel denklem sistemlerine dönüştürülmesi, Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri, Cebirsel denklem sistemlerinin sembolik çözümleri, Riccati diferansiyel denkleminin sembolik hesaplama ile çözümü, Non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin Riccati denklem formuna indirgenerek çözümü, Yüksek boyutlu non-lineer diferansiyel denklemlerin tam çözümü, Kuvvete ve türev mertebesine bağlı olarak genelleştirilmiş yüksek mertebeden non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin tam çözümü, Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Non-lineer diferansiyel denklemler, Kısmi diferansiyel denklemler için dalga dönüşümü
2Diferansiyel denklemlerin cebirsel denklem sistemlerine dönüştürülmesi
3Diferansiyel denklemlerin cebirsel denklem sistemlerine dönüştürülmesi
4Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri
5Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri
6Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri
7Cebirsel denklem sistemlerinin sembolik çözümleri
8Riccati diferansiyel denkleminin sembolik hesaplama ile çözümü
9Non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin Riccati denklem formuna indirgenerek çözümü
10Non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin Riccati denklem formuna indirgenerek çözümü
11Genelleştirilmiş yüksek mertebeden non- lineer kısmi diferansiyel denklemlerin tam çözümü
12Genelleştirilmiş yüksek mertebeden non- lineer kısmi diferansiyel denklemlerin tam çözümü
13Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi.
14Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi.
15Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aktaş, C., Maple ile Sembolik Hesaplama 2. Prokhorov, G. V., Ledenev, M. A., Kolbeev, V. V., Symbolic Calculation with Maple 3. Cohen, C. S., Computer Algebra and Symbolic Computation: Elementary Algorithms 4. Wang, D., Zheng, Z., Differential Equations with Symbolic computation
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7856
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8864
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr