Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAT535 | SEMBOLİK HESAPLAMA I | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Non-lineer denklemlerin sembolik hesaplama teknikleri kullanılarak çözümlerinin öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yusuf Pandır |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Verilen kavramları tanımlar. | 2 | Soyut kavramları anlamlandırır. | 3 | Verilen kavramların temel örneklerini açıklar. | 4 | Verilen kavramlar arasında ilişki kurar. | 5 | Verilen kavramların kullanım alanlarını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Non-lineer diferansiyel denklemler, Kısmi diferansiyel denklemler için dalga dönüşümü, Diferansiyel denklemlerin cebirsel denklem sistemlerine dönüştürülmesi, Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri, Cebirsel denklem sistemlerinin sembolik çözümleri, Riccati diferansiyel denkleminin sembolik hesaplama ile çözümü, Non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin Riccati denklem formuna indirgenerek çözümü, Yüksek boyutlu non-lineer diferansiyel denklemlerin tam çözümü, Kuvvete ve türev mertebesine bağlı olarak genelleştirilmiş yüksek mertebeden non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin tam çözümü, Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Non-lineer diferansiyel denklemler, Kısmi diferansiyel denklemler için dalga dönüşümü | | | 2 | Diferansiyel denklemlerin cebirsel denklem sistemlerine dönüştürülmesi | | | 3 | Diferansiyel denklemlerin cebirsel denklem sistemlerine dönüştürülmesi | | | 4 | Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri | | | 5 | Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri | | | 6 | Matlab ve Mathematica’da sembolik hesaplama teknikleri | | | 7 | Cebirsel denklem sistemlerinin sembolik çözümleri | | | 8 | Riccati diferansiyel denkleminin sembolik hesaplama ile çözümü | | | 9 | Non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin Riccati denklem formuna indirgenerek çözümü | | | 10 | Non-lineer kısmi diferansiyel denklemlerin Riccati denklem formuna indirgenerek çözümü | | | 11 | Genelleştirilmiş yüksek mertebeden non- lineer kısmi diferansiyel denklemlerin tam çözümü | | | 12 | Genelleştirilmiş yüksek mertebeden non- lineer kısmi diferansiyel denklemlerin tam çözümü | | | 13 | Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi. | | | 14 | Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi. | | | 15 | Diferansiyel denklemlerin çözüm fonksiyonlarının yapısı ve fiziksel analizi. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Aktaş, C., Maple ile Sembolik Hesaplama
2. Prokhorov, G. V., Ledenev, M. A., Kolbeev, V. V., Symbolic Calculation with Maple
3. Cohen, C. S., Computer Algebra and Symbolic Computation: Elementary Algorithms
4. Wang, D., Zheng, Z., Differential Equations with Symbolic computation
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 8 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |